Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Opel Corsa is 3,5 jaar oud en nu al is de radiateur stuk. Hoe gaat een radiateur mee / hoort deze mee te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waar is hij stuk? Als er een steentje ergens tegenaan vliegt kan het reeds gebeurd zijn. Wanneer er aan de randen een scheurtje is dan ligt dit meestal aan een slechte montage in de fabriek of zoals het meest gebeurt is wanneer men de radiator geheel of gedeeltelijk los gemaakt heeft wegens andere werkzaamheden. Kwestie van niet meer trillingsvrij te zitten.Wat ook kan is dat er te veel druk heeft opgestaan wegens andere oorzaken (motor te heet wegens storing aan koelventilator, of klep van radiatordop die niet opent en nog zoveel meer)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

helaas is er geen tijd aan gebonden hoelang zoiets meegaat
maar 3,5 jaar is wel kort hoor
ik zou de garage vragen naar een passende oplossing en ik denk dat ze daar ook niet erg moeilijk over doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van het gebruik af. Als je veel over onverharde wegen rijdt waar er steentjes in je gril schieten, is de kans op beschadiging groter. Of als een auto voor je met een steentje een gat in je radiateur schiet, houdt 't ook op. Het gaat er dus om: welk deel is versleten/kapot?

Toegevoegd na 59 seconden:
Een spiksplinternieuwe kan ook in één dag kapot gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je !
Een radiateur heeft geen minimale levensduur net zoals een accu of een uitlaat. Ik zou als ik jou was wel naar de garage gaan en vragen hoe het kan maar 3,5 jaar is wel erg kort. Misschien zit er wel fabricage fout en word het gewoon vergoed door de garage en misschien heb je nog garantie waardoor het je niets gaat kosten. Moet je het wel zelf betalen en je bent een beetje handig dan zou ik het toch zelf doen, het bespaart je zeker wel een paar een honderd euro
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding