hoe vul je versnellingsbakolie renault kangoo 1.4 benzine 1999 bij?

IPV de gewone olie leeg te hebben laten lopen is de versnellingsbakolie leeg :) 3,5 L te veel olie bijgevuld en geen versnellingsbakolie meer.

Wie weet welke versnellingsbakolie ik nodig heb voor een renault kangoo en hoe je deze bij vult?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.6K

Het beste antwoord

Je ziet een zwarte of witte schroefdop aan de voorkant van je bak Dus als je vóór de auto staat, aan de lange kant! Het beste kan je er trouwens bij via de onderkant. Via die dop vul je de bak totdat hij via hetzelfde gat gaat overlopen. Je bak is dan tot het juiste niveau gevuld....

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja Annet, met 75W80 moet 't lukken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor vragen over je auto, kan ik je verwijzen naar:
www.problemcar.nl
jc54
13 jaar geleden
Alvorens je vraag te beantwoorden even dit:
Als ik je vraag goed lees (twee maal zelfs) dat vrees ik dat je nu met een litertje of zeven olie in je motorblok zit. Bij deze wil ik je dan ook zeker adviseren om je motorolie af te tappen om vervolgens te vullen zodat deze op het juiste peil is. Als je met zoveel olie in je motorblok gaat rijden, kan ik je verzekeren dat op een gegeven moment de olie om je oren spuit en schade aan je motor toebrengt.

Zoals ik uit je vraag begrijp heb je de versnellingsbak olie afgetapt i.p.v. je motorolie. Kennenlijk heb je de aftapplug van je versnellingsbak aangezien voor je carterplug.
De motorolie aftapplug (carterplug) bevind zich onder de oliepan (carter) van je motorblok.
De aftapplug van je versnellingsbak bevindt zich aan de onderkant van deze bak (maar... die had je al gevonden)
Op de zijkant van je versnellingsbak zit een vulplug en hier kun je olie toevoegen tot de onderkant van deze vulopening. Dit is het maximale niveau. Een en ander almese de SAE waarde is door mijn voorganger reeds benoemd.