Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een rail van een autostoel te verplaatsen middels lassen?

Is het mogelijk om een rail van een autostoel te verplaatsen middels lassen? Ik heb ergens gelezen dat een las vaak nog sterker is dan een originele bevestiging.

Het betreft een Nissan Micra K10 van 1985 waar ik in mijn lengte in moet passen (1,98m)

Of zou een sportstoel zonder rails een betere optie zijn? Dan zit je ook nog lager

Toegevoegd na 16 uur:
Waar kan ik vinden aan welke eisen de stoel bevestiging moet voldoen voor de APK? Heb het nog niet in de regelgeving kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is mogelijk, maar moet wel gebeuren door een expert.
het moet namelijk wel voldoen aan de goedkeuringseisen van de auto.

Wij hadden een medewerker van 2.13 lang voor hem hebben we ook een rail naar achter laten zetten.
Zoals de antwoord gever hierboven al zegt, dat kan bij bedrijven die auto's aanpassen voor gehandicapten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bekend probleem, bij ons (een micra uit '92) is toen de rails vervangen door een langere (verder naar achteren) en de stoel ietsje verlaagd zodat alles goed paste.

Bedrijven die auto's aanpassen voor bijvoorbeeld invaliden kunnen je vast van meer informatie voorzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding