Als je een jerrycan met benzine in je auto bewaart,hoelang kun je deze dan bewaren?M.a.w. kan benzine bewaard in een jerrycan onbruikbaar worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
35.5K

Antwoorden (7)

Benzine zal zeer lang bruikbaar blijven. In jouw lecven zal jij het niet genoeg zien vervallen om het onbruikbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benzine blijft ongelofelijk lang goed hoor! Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wel zou ik in de zomer of op vakantie oppassen met een jerrycan benzine in de auto. Je wilt niet terugkomen en dat je auto ''BOEM'' heeft gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bedoeling van jerrycan is om eventueel benzine te halen wanneer je zonder staat.
het is nooit raadzaam om een volle jerrycan in je auto te bewaren.
mocht er een auto achter op je rijden kan dit voor gevaarlijk situaties ontstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten bepaalde bestanddelen in de benzine die na 3 maanden minder worden. De kwaliteit van de benzine gaat dan iets achteruit.
Het blijft nog wel bruikbaar, ook na 10 jaar.
Er bestaat een speciaal goedje die je aan de benzine kunt toevoegen dat er voor zorgt dat het twee jaar lang de kwaliteit behoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
. Bij benzine gaat het om MTBE of Methyl Tertiary-Butyl Ether. Die bio componenten zijn afbreekbaar. Dat betekent dat zij na enkele jaren aan ontbinding onderhevig zijn. En omdat de automotoren van tegenwoordig almaar gevoeliger zijn, kan dat dus op termijn wel voor problemen zorgen.'

Johan Mattart ziet overigens nog een ander probleempje opduiken: 'Meestal blijft er in tanks altijd wel wat bezinksel achter. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit uiteindelijk in de brandstoftank van de auto terechtkomt. Vandaar dat ik altijd adviseer om dergelijke tanks nooit tot het laatste druppeltje brandstof te legen.Gewoon om de drie maanden ledigen en opnieuw vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt ook af van de jerrycan. Deze moet speciaal geschikt zijn voor benzine. Als je een can gebruikt die eigenlijk voor water bedoeld is dan lost dat plastic op in benzine ook al gaat dat langzaam. Daardoor komen er wel andere bestanddelen bij in de benzine en na verloop van enige tijd gaat de jerrycan gewoon lek (en dat is wel gevaarlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benzine blijft heel lang goed, maar de kwaliteit gaat wel langzaam achteruit. Ik wissel minimaal 1 x per jaar de inhoud van mijn can.