Hoe weet ik bij al het aanbod of een vliegvakantie daadwerkelijk doorgaat?

een jaar geleden
2.1K
ronron1212
een jaar geleden
Waar wil je die boeken?
ronron1212
een jaar geleden
Vakantiereizen geboekt bij een touroperator gaan altijd door.
SentWierda
een jaar geleden
@ronron1212. De vraagsteller bedoelt wellicht: daadwerkelijk op de geplande tijd. De kans bestaat (altijd al, niet pas sinds corona) dat het tijdstip fors verandert binnen een geplande dag.
Het vertrek kan in plaats van 7 uur 's morgens verschoven worden naar 's avonds 9 uur.
En de terugvlucht kan in plaats van 's avonds 9 uur verschoven worden naar 11 uur 's morgens.
Babylon1500
een jaar geleden
Beste allen, zag op de site van Transavia dat er veel vluchten geannuleerd gaan worden. Bedoelde met mijn vraag , waarom veel aanbiedeingen maar je weet niet of het geannuleerd gaat worden.
ronron1212
een jaar geleden
@SentWierda dat komt zeer weinig voor. @Babyloon500 je bedoeld op schiphol je reis als je die hebt geboekt zal door gaan misschien met een vertraging of van een ander vliegveld.
tinus1969
een jaar geleden
@ronron1212, ik denk dat je voorzichtig moet zijn met zekerheid bieden. Juist dit jaar is er op Schiphol een uitzonderlijke situatie met structureel te weinig mensen. Ik denk niet dat iemand een garantie kan bieden dat de vakantie doorgaat.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 je kan zelf omboeken andere luchthaven en touroperators zijn ook bezig om te kijken naar andere luchthavens.

Antwoorden (1)

Zekerheid is er op het moment van aanbod nooit !
Er zijn veel onzekerheden variërend van defecte vliegtuigen tot negatieve reisadviezen.
Voor bepaalde reizen is ook een minimaal of zelfs een maximaal aantal deelnemers noodzakelijk. Dat moet dan echter wel in de voorwaarden staan.

Bij de meeste zonvakanties is de kans vrij groot dat de vakantie wel door gaat, al bestaat daar ook wel de kans dat je in een ander hotel terecht komt wanneer er overboekt wordt.

Eenmaal geboekt, dan is de touroperator verantwoordelijk voor de reis. Zij zijn ook het aanspreekpunt voor vragen of een vlucht (en daarmee de vakantie) wel doorgaat. Denkend aan de chaos op Schiphol zijn zij dus het aanspreekpunt. Zij zullen in geval van problemen ook oplossingen proberen te vinden.

Heb je rechtstreeks bij een vliegmaatschappij geboekt, dan zijn zij de aan te spreken partij. In geval van overmacht kunnen zij de vlucht annuleren of verplaatsen. Heb je dan een 'los' hotel geboekt dan zul je zelf je boeking bij het hotel moeten verzetten/annuleren, als dat kan.

Om die reden is het boeken van een totaalpakket (hotel + vervoer) vaak een veiligere optie.