Ik ben 16 jaar en wil graag in mijn eentje naar Amerika op vakantie, hoe boek ik dan hotels etc.?

ik wil voor 7 dagen op vakantie in mijn eentje maar weet niet of dat allemaal kan om hotels te boeken op mijn leeftijd enz.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.1K
Utrecht
3 jaar geleden
Boeken van hotels kan via de eigen website of sites als booking.com of Expedia.
Bekijk goed of er een minimum leeftijd is om te mogen inchecken. Vaak moet je 18 zijn.
Maar eerlijk gezegd: als dit je werkelijke vraag is, zou ik nog een paar jaar wachten, flink sparen, een credit card regelen en je goed voorbereiden.
tinus1969
3 jaar geleden
Welke regio's in Amerika? Heb je medewerking van je ouders? Hoe wil je omgaan met de problemen die ontstaan door Covid-19, inclusief lockdowns en quarantaines? Er geldt een negatief reisadvies: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigde-staten-van-amerika/reizen/reisadvies

Antwoorden (1)

Hotels boeken kan via bijvoorbeeld Booking.com of Trivago. Voor de meeste hotels geldt echter een minimumleeftijd van 18 jaar en in sommige gevallen heb je ook een creditcard nodig. Daarvoor geldt de eerdergenoemde leeftijdseis. Je zou het wellicht via Airbnb nog kunnen proberen.

Ik zou overigens niet aanraden nu op vakantie te gaan naar Amerika vanwege het coronavirus. Niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook met de kans dat je niet meer terug naar Nederland kan komen (je verzekering vergoedt lang niet alle dagen dat je vastzit), want dat kan een dure grap worden.