Kan ik opladen in het vliegtuig?

Ik ga deze zomervakantie voor de tweede keer naar Hong Kong. Ik wil dus een powerbank meenemen maar ben bang dat dat niet genoeg is. Als ik mijn telefoon wil opladen in de les gebruik ik de usb ingang van mijn laptop. Maar zijn er ook usb ingang(en) in het vliegtuig? Ik heb namelijk een “tvschermpje” achter een stoel waar ik films op kan kijken bijvoorbeel. Hoop dat iemand me kan helpen en dat het iets duidelijker is.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ligt er denk ik aan met welke organisatie en vliegtuig je vliegt.
gvrox
4 jaar geleden
Je extra informatie bevat zoals anderen al zeggen nog steeds niet de informatie om een definitief antwoord te geven; maatschappij, economy/business class, type vliegtuig en welke zitplaats. Je kunt op http://seatguru.com kijken wat de faciliteiten zijn, bv op een KLM 777-200 die vandaag de vlucht naar Hong Kong doet https://seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_777-200ER.php . Echter, het wisselt af met een 747-400.

Antwoorden (1)

Het hangt natuurlijk af van het type vliegtuig waarmee je vliegt, en met name wanneer deze dergelijke upgrades heeft gehad. Maar je kunt er eigenlijk best vanuit gaan dat op een dergelijke intercontinentate vlucht er inflight entertainment is waar ook een USB connectie op zit.
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Er zijn inderdaad vliegtuigen met een USB-lader in of bij de stoel. Maar ik moet de eerste in de praktijk nog tegenkomen. Zéker als je niet eerste klasse vliegt ! Ik zou er zeker NIET vanuit gaan dat er eentje aanwezig is !
gvrox
4 jaar geleden
@oze ik ben de USB aansluitingen al heel vaak tegengekomen in vliegtuigen, in economy. Zelfs stopcontacten komen voor.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen :-)
Moet wel toegeven dat mijn laatste langeafstandsvlucht al weer 4 jaar geleden is. Wellicht zit daar het verschil.
Nosky
4 jaar geleden
Ik maak 60 vluchten per jaar. Zowel intercontinentaal als Europees. Dus voldoende ervaring hier. Als je sporadisch met een charter naar een vakantiebestemming gaat, dan zul je weinig inflight entertainment tegenkomen, wat veelal (niet altijd) samengaat met een USB connectie. 90% kans dat er 'gewoon' en USB aansluiting is als je op een vlucht naar Hongkong zit.
Anders kun je altijd nog via de airliner checken met welk toestel je vliegt (kan bij de meeste airliners) en aan de hand daarvan achterhalen hoe een en ander is uitgerust.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Okee... ik ben overtuigd !
:-D Plus van mij !