Je mag in totaal 100 ml. aan vloeistoffen in je handbagage hebben. Let op: ook gel-achtige producten en pasta's (o.a. tandpasta) vallen hieronder. Twee weken geleden is bij mij nog een klein potje appelmoes geconfisceerd omdat de douane dat een gel-achtige substantie vond. Men is streng, dus voorkom dat je zaken in moet leveren en stop het zoveel mogelijk in je ruimbagae als je die hebt.
Mocht je geen ruimbagage hebben (en je eventuele reisgenoten ook niet), dan kun je beter op je bestemming kopen wat je nodig hebt.
Let ook op: de douane kijkt naar de grootte van de verpakking, niet wat er daadwerkelijk inzit. Als jij dus een flesje lenzenvloeistof van bijv. 200 ml. bij je hebt wat maar half vol zit, wordt het toch ingenomen.
Toegevoegd op 14 mei 2018 09:25: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inekez1
5 jaar geleden
"Je mag in totaal 100 ml. aan vloeistoffen in je handbagage hebben."
Nee, per verpakking mag de inhoud maximaal 100ml zijn. In totaal mag je meerdere verpakkingen van max 100ml hebben, zoveel als er maximaal in een plastic zakje van 1 liter passen. Het is afhankelijk van de vorm van je flesjes en het soort dopjes/verstuivers hoeveel je daadwerkelijk mee kunt nemen.
Nee, in de toilettas mogen geen vloeistoffen zitten. Alle vloeistoffen, cremes, tandpasta etc moet je bij elkaar in een apart transparant zakje van 1 liter doen. De verpakkingen in het zakje mogen per stuk een inhoud van maximaal 100ml hebben.

Neem je alleen lenzenvloeistof mee en verder geen shampoo, zalfjes etc, dan heb je dus een plastic zakje met alleen een klein flesje lenzenvloeistof.
...
Toegevoegd op 14 mei 2018 11:07: bron, tekst
5 jaar geleden
Ja alleen dan in een zakje!