In principe niet. In dit deel wordt de Turkse Lira gehanteerd. Een Lira komt overeen met ongeveer een halve euro.
Je kunt dus bij benadering de bedragen door twee delen om de Lira in Euro’s om te zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar in veel gevallen kun je ook in Euro's betalen tegen de normaal geldende koers.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
1 euro is ongeveer 4.5 lira waard
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je in Nicosia even naar het Turkse deel gaat neemt men graag euro's aan. Je moet wel je paspoort bij je hebben en er is strenge controle op goederen die je weer terug wilt nemen.
Zo raak je te veel goedkope sigaretten en nepgoederen bij de grenscontrole beslist weer kwijt!
ronron1212
6 jaar geleden
@koosknip paspoort heb je altijd zo wat nodig om buiten de eu te reizen, Te veel sigaren geld ook voor elke locatie buiten de eu nep goederen vallen zins vorig jaar van uit turkey niet meer binnen de controle.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik was vorig jaar een aantal keer in Nicosia, je kunt aan het einde van Ledrasstreet zo gemakkelijk bij de controlepost het Turkse deel in, mits je je pas kunt laten zien. Veel toeristen vergissen zich dat ze bij terugkeer bij dezelfde post toch streng gecontroleerd worden. Er staat ook op een bord een lange lijst met "verboden" goederen, planten en dieren...