Valt Curacao wel of niet onder Europa?

Rekening houdend met de gebeurtenissen van afgelopen zondag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
18.2K

Het beste antwoord

Sinds 10.10.2010 is Curacao een zelfstandig land. Er is geen enkele reden waarom Curacao tot Europa zou behoren.

Wel behoord Curacao nog steeds tot het Nederlandse Koninkrijk, maar dat is wat anders dan tot Nederland. Zo zijn er nog steeds tientallen landen die tot het Britse Koninkrijk behoren maar verder volledig zelfstandig functioneren en niet tot Europa behoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Europa is onderdeel van het Euraziatisch continent. Strikt gezien valt dus alleen het vasteland van Europa eronder. Curacao is dus zeker niet van Europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frans Guyana (naast Suriname) behoort wel tot de EU, sommige Caraïbische eilanden ook, maar Suriname niet. Suriname heeft geen Euro, maar de Surinaamse dollar.

Maar de ex Nederlandse kolonies die nu een zelfstandig land vormen zijn vergelijkbaar met Suriname.
De bewoners hebben een visum nodig om Europa binnen te komen, en Europeanen hebben waarschijnlijk een visum nodig om daar binnen te komen.