ID-kaart geldig in Servië?

Ik ga waarschijnlijk in november naar Servië. Servië is echter geen lid van de EU, dus is mijn ID-kaart daar dan geldig of heb ik een paspoort nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (4)

Je ID-kaart is in Servië niet geldig. Je zal dus je paspoort nodig hebben.

Hier kan je lezen waar je ID-kaart wél geldig is:
http://www.paspoortinformatie.nl/nederlands/Reisdocumenten/Nederlandse_identiteitskaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen je zal iets anders in de plaats moeten gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je paspoort hebben. Het is heel belangrijk dat je geldig visa op je paspoort hebt. Anders je neemt risico dat je terugestuurd wordt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar de ID kaart geldig is staat achterop diezelfde kaart. Dat is dus EU en een paar losse landen maar niet Servie. Een paspoort is dus verplicht. Mocht je met de auto gaan, check dan ook de geldigheid van je verzekering. De landen staan wederom achterop de, ditmaal groene, kaart.