wie heeft er tips waar ik in New York heen "moet"gaan ?

ik ga met mijn tienerdochter naar new York en weet wel de grote bezienswaardigheden maar ben juist op zoek naar de plaatsen waar toeristen niet vaak/standaard komen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst laat je haar zichzelf in het ziekenhuis drinken en daarna neem je haar mee naar New York als cadeautje :|
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
makkelijk he oordelen als je niet wet waar het overgaat!?
Raamklaza voor de duidelijkheid ik ga met mijn andere dochter naar New York!
Vertel je eigen verhaal eens, ben jij perfect, heb je perfecte kinderen?
Er is iets gebeurt wat ik niet in de hand heb gehad maar oordeel zoveel als je wilt, ik weet namelijk precies wat mijn kind waard is en dat wat er gebeurt is een hele domme fout is geweest, zij heeft er heel erg veel van geleerd en omdat het geen uitgaans kind is en gelukkig weer lekker met dieren verzorgen bezig is geloof ik dat haar dit niet nogmaals zal gebeuren, ik heb vreselijk te doen met ouders waarbij hun kinderen door blijven gaan en hierover kunnen wij weer oordelen, ouders de schuld geven enz enz. Als het aan jou ligt niet meer met mijn kind op vakantie en strak houden zeker, ben erg benieuwd of je kinderen hebt en hoe jou opvoeding perfect loopt met perfecte kinderen.
Leuk dat je je jouw reactie trouwens bij een andere vraag van mij zet!
Misschien toch eerst eens nadenken voordat je reageert? Niets is namelijk wat het lijkt.

Het beste antwoord

De omgeving Soho en Greenwich Village is erg leuk. Veel leuke en verrassende winkeltjes, kroegjes en gezellige steegjes. Weinig toeristen, maar wel veel studenten. Je kunt leuk met mensen kletsen. Het is er ook veel rustiger, soms besef je niet meer dat je in New York bent.

Natuurlijk moet je ook het Metropolitain Museum gezien hebben. Tip: Betaal nooit wat ze vragen!!!! Van betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat ze maar wat vragen aan toeristen. Bedragen als 40 tot 60 dollar!!

Het schijnt dat het museum enorm wordt gesponsord en dat de entreeprijzen een extratje zijn. Wij hebben 15 dollar betaald en konden gewoon naar binnen. Sommige mensen gaven zelfs maar 5 dollar.

Dan is er nog de nieuwe High Line Park. Deze is echt bijzonder. Toen wij er waren, was het nog niet helemaal af, maar zeker de moeite waard om daar te lopen.

Veel plezier het is een prachtige stad!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, en in tegenstelling tot wat veel mensen beweren is Manhatten erg veilig om te zijn. Onze dochter is twee jaar geleden alleen geweest en heeft daar veel rondgelopen en leuke mensen ontmoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga gerust zonder antwoord op je vraag naar New York. Ter plaatse wordt je overstelpt met mogelijkheden. Vraag de concierge van je hotel om info en je krijgt 1000 foldertjes mee. Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.c21stores.com/

Erg goede designer kleding zaak, voor goede prijzen. Overigens tegenover ground zero.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is (was vorig jaar zeker, nu nog steeds?) een nederlands restaurantje: DankU (op de 57e straat halverwege de 5th & 6th Avenue), de enige plek in New York waar je echte hollandse kroketten en bitterballen kon kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar het Empire State Building, en geniet van het geweldige uitzicht over Manhattan. Neem een sightseeing bus en je komt langs alle bezienswaardigheden.
Bezoek vooral Times Square, bij voorkeur in de avond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Museum of modern Art of kortweg MOMA is een must! Fantastische moderne kunst vanaf ongeveer 1880. Veel pop-art en expressionisme maar ook Picasso, de waterlelies van Monet ( giga versie ) en heel verrassend, een tekening van Mondriaan van de Jacobskerk in Winterswijk. Die laatste hangt boven, is niet zo groot dus even goed zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwe moskee bij Ground Zero.