zou ik zonder hotel boeking naar New York kunnen reizen en daar een slaap locatie zoeken?

ik heb nu een vlucht gevonden maar een hotel uitkiezen vindt ik erg moeilijk vanaf hier
ik wil graag daar kiezen welk hotel ik wil nemen
voor de eerste dag zal ik alvast iets boeken maar daarna wil ik verder kijken
is er genoeg aanbod voor een redelijke prijs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
paulus811
13 jaar geleden
Voor de eerste dag zal ie iets boeken, dan heeft DDB toch een adres (en dus geen probleem)?

Het beste antwoord

Het kan wel, maar je moet over voldoende tijd beschikken en een lijst van mogelijke hotels meenemen. New York is een enorme stad en de hotels liggen verspreid over de stad, soms zelfs in wijken zoals Hoboken aan de overkant van de Hudson (daar is het vaak iets goedkoper en overvaren kost bijna niets). Kun je eens langs in een restaurant uit mijn persoonlijke top 3, namelijk Chart House in de wijk Hoboken (aan de overkant van het water dus). Erg goed eten, maar vooral een adembenemend uitzicht op deze megastad!

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je goedkoper uit bent is overigens sterk de vraag. Vaak zijn kamerprijzen hoger als je deze aan de receptie reserveert. Ik persoonlijk zou de zoektijd naar een hotel liever besteden aan het bekijken van de stad, maar nogmaals, dat is persoonlijk.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is geen hoogseizoen meer, dus je kunt ter plekke makkelijk een slaapplaats vinden. New York heeft echt enorm veel aanbod op dat vlak.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik zou in een taxi stappen met een lijst of even vragen in een restaurant waar je goed kunt overnachten.
Print ook een lijstje uit via internet dan ben je iets beter voorbereid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, in de eerste zin staat met een lijst, daar had moeten staan, aan de chauffeur vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ojee, plek zat hoor. Zeker buiten het hoogseizoen.
Als je dat wilt is het geen enkel probleem.

Mag ik je toch een tip geven?
Hotel Marrakech op Broadway.
Net buiten het drukke downtown, maar op een supergezellige plek tegenover de subway, op de 103e straat.
Binnen 10 minuten zit je met de metro op times square loop je in 4 minuten in Central Park, en ben je ook nog een kwartiertje lopen verwijderd van 5th avenue en Hudson park.
Oja, niet te vergeten: Dit hotel is betaalbaar, gezellig en rustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dan echter wel een probleem met de Amerikaanse Immigratiedienst: je bent namelijk verplicht om een verblijfadres op te geven. In het vliegtuig moet je dit invullen of tegenwoordig zelfs al voor vertrek via ESTA. Nog voor je je koffer ophaalt ga je via Immigratie waar je in een kort 1-op-1 gesprekje je verblijf moet toelichten; verblijf is hier onderdeel van en op basis van je antwoorden bepaalt de officer of je toegelaten wordt.
Wellicht kan je het beter andersom doen: alleen je eerste nacht boeken en dan verder kijken.
Utrecht
13 jaar geleden
Even een paar opmerkingen: het is altijd hoogseizoen in NY. Op het ESTA formulier hoef je geen verblijf adres in te vullen, ik heb het een week geleden via internet ingevuld, zonder verblijf adres!