Is ryanair een iers bedrijf??

Nou ik ga met Ryanair vliegen.
En ik wil eventjes weten of Ryanair een iers bedrijf is.
En evt. ook recensies!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi hi...ik ga binnenkort een paar daagjes weg naar Portugal en dan vliegen mijn partner en ik met RyanAir...vanaf vliegbasis Eindhoven.
(Ben wel benieuwd want tot op heden heb ik alleen nog maar met BudgedAir gevlogen...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb heel vaak gevlogen met ryanair...is prima hoor!

Het beste antwoord

Ja dat klopt het is Iers. Kijk anders even op deze sites:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ryanair

http://www.ryanair.com/nl/about

http://www.reviewcentre.com/reviews-all-2293.html

Bij de laatste link vind je ervaringen van reizigers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ryanair is de grootste low-fare luchtvaartmaatschappij voor continentale vluchten in Europa. Daarnaast is het een van de weinige prijsvechters die daadwerkelijk winstgevend is. Het Ierse bedrijf werd opgericht in 1985 door de Ierse zakenman Tony Ryan. Men startte als een "reguliere" maatschappij, maar veranderde enkele jaren later van koers en richtte zich op de in Europa nieuwe markt van low-cost vluchten volgens het zogenoemde no frills-concept. Men kopieerde de succesformule van Southwest Airlines uit de Verenigde Staten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen bronvermelding dus
Ja Ryanair is een Iers bedrijf.
Op gericht door de Ierse zakenman Tony Ryan