Welke vakantie bestemmingen zijn voor een vrouw alleen het meest veilig om op vakantie te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met welke landen heb je slechte ervaringen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf ( gelukkig ) geen slechte ervaringen. Ik ben in aziatische landen geweest en meedere west europese landen en daar nooit geen probemen gehad.

Het beste antwoord

Heel Azie kun je als vrouw alleen makkelijk bereizen. Het is een veilig land, waar je veel soloreizigers tegenkomt. Het is dan makkelijk, om een tijdelijk reismaatje te vinden. Als je weer op elkaar uitgekeken bent, scheid je gewoon de wegen weer, en ga je weer solo verder, totdat je weer een ander maatje tegenkomt, waar je het wel even mee uit denkt te houden.

Tijdens mijn reizen in Azie ben ik genoeg mensen tegengekomen, die alleen reisden. Ook genoeg vrouwen alleen. Allen vertelden me, dat ze nog nooit in rare situaties terecht gekomen waren.

Als je alleen reist is het wel zaak dat je een en ander van tevoren plant. Zorg er elke dag wel voor dat je aan het begin van de dag al weet, waar je 's avonds kan slapen. Op die manier gebeurt het nooit dat je een keer een nacht op straat moet doorbrengen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Kleine correctie, 1e regel: het zijn veilige landen, ipv één land, maar dat spreekt natuurlijk voor zich.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk land bedoel je dan?

Andere antwoorden (5)

nieuw zeeland/australie. . .camping om de hoek?
belgie. . ijsland. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is meer dat de meeste bestemmingen even veilig of onveilig zijn. Een paar bestemmingen zijn een stuk onveiliger dan anderen. En zelfs in veilige landen en steden zijn onveilige regios en buurten, etc.
In ieder geval zijn de scandinavische landen en NL, Belgie, etc veiliger dan gemiddeld. Maar ook weer niet overal, zoals in verlaten gebieden en bepaalde wijken.

Ook belangrijk: Niet gullible zijn, voorzichtig zijn waar dat nodig blijkt, common sense gebruiken, weinig mensen vertrouwen zoals dat altijd slim is om te doen.

Dan komt het vrijwel overal net zo goed als leven in NL (wat je zo te zien tot nu hebt overleefd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn inziens, alle landen buiten de strenge moslim landen (Irak/Iran).
je zou zelf kunnen zeggen Egypte (Cairo) terwijl je in dat land dan weer op de toeristische plaatsen volkomen veilig zit.

het hangt ervan af, wat, waar, met welk budget je naar die landen afreist en hou je veiligheid inschat?
onbekend is onbemind.
vanwaar je vraag/schrik?

Boek je met een reisbureau/agent/touring en is er ginds een aanspreekpunt ter plaatse (zoals jetair/neckermann, etc..)
dan zit je goed.
als zij ter plaatse zeggen die streek vermijden en je gaat er toch is het wederom niet veilig.
op alle toeristische plaatsen aangeboden door reisagentschappen zit je goed en hoef je jou geen zorgen te maken en wil je streken ontdekken doe het dan in groepsverband.

wil je op je eentje gaan reizen/rondtrekken en heb je geen ervaring in reizen en je bent van nature niet een sterk persoon raad ik je aan om te beginnen met west europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf een man. Maar ik heb wel eens gehoord, dat een jonge Nederlandse vrouw met de trein alleen heeft rondgereisd in Roemenië. Ze heeft zich er prettig gevoeld, altijd veilig gevoeld. In ieder geval prima ervaringen gehad. Floortje Dessing is zelfs in Iran geweest, met cameraman denk ik. Ze schijnt daar wel prettig behandeld te zijn. Je moet er wel een hoofddoek dragen. Zij zei, dat de situatie in Iran anders is dan mensen denken. Op de meeste plekken op aarde zul je vaak een klein deel van de mensen (b.v. enkele procenten) hebben die niet deugt. De rest deugt wel. Ik denk, dat het van land tot land minder uiteenloopt dan de meeste mensen denken.