Mag mijn broertje (16 jaar oud zonder NL scooterbewijs) in Italie op een snorfiets (Vespa) rondrijden?

Mijn broertje is 16 jaar oud en wil over 2 dagen als hij in italie is graag op een Vespa rijden ik wil graag weten of dit legaal is zonder nederlands rijbewijs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
14.1K

Antwoorden (5)

Dat is afhankelijk van de regels die in Italië gelden en niet van Nederlandse regels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het besturen van brom- en snorfietsen in Italië is een rijbewijs vereist.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
hier in italie hebben ze het klein rijbewijs, voor scooters en brommers, dat is hetzelfde als in nederland, dus je mag met je nederlands rijbewijs ook hier rijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij in het bezit bent van een nederlands rijbewijs mag je in italie wel op een vespa..
het enige wat er waarschijnlijk wel bijkomt is dat je een jaar in het bezit moet zijn van het rijbewijs,en of er een verzekering is die je wil verzekeren wat dat is vaak het grootste probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag hij niet.

Hij heeft geen rijbewijs.

Wat een simpel antwoord :-)