Hoe passen er 1 miljoen mensen op de Branderburger Tor?

Op het Museumplein passen 100.000 mensen. Je leest dat met nieuwjaar 1 miljoen mensen zich verzamelen op de Brandenburger Tor. Maar als je dat plein bekijkt op Google maps lijkt het zelfs kleiner dan het museum plein.
Hoe passen daar 1 miljoen mensen op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Niet:

De Pariser Platz (Parijse Plein) is een bekend vierkant plein in het stadsdeel Mitte in Berlijn van 1,5 hectare groot. Aan het plein ligt de Brandenburger Tor

1,5 hectare, dat is 150 * 100 meter = 15.000 vierkante meter. Daar krijg je dus geen miljoen mensen op. Echter, de zijstraten ed zullen dan ook volstaan. De mensen verzamelen zich rondom de tor, door de hele stad heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de Brandenburger Tor passen slechts enkele tientallen mensen en echt niet 1 miljoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ook naar de omgeving er om heen kijken en niet naar de Brandenburger Tor zelf, er achter ligt een brede lange straat en er ligt vrijveel groen omheen