Wat mag ik absoluut niet vergeten in de koffer als ik met kinderen op vakantie ga?

1 en 5 jaar zijn de kids.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Het enigste dat echt van belang is, want de rest kan je eigenlijk in elk land ook kopen, zoals zonnebrandmelk, luiers etc. is een bewijs dat je hiet verzekerd bent voor ziekte/zorg en evtl. medicijnen als je kinderen die ergens voor nodig hebben. Meestal hebben ze ook een bepaald ritueel zoals een geliefd boekje waaruit steeds voorgelezen moet worden of een item (doekje,speentje,knuffeltje,speeltje) wat ze altijd bij zich moeten hebben, waar ze rustig bij worden, troost zoeken,inslapen. Dat moet je zeker niet vergeten. Vergeet in elk geval niet om tijdens de reis hun drinkbekertje/flesje mee te nemen met vloeistof erin voor onderweg. Vooral als het warm is! Drinken is vooral voor kinderen zó belangrijk. Ook een doosje sinaspril, tubetje betadine, kinderpleistertjes,ORS (tegen uitdroging na veel overgeven
en/of diarree)en iets tegen diarree, autan( tegen insectensteken)mag eigenlijk niet ontbreken. Neemt niet zoveel beslag in je koffer in als je het in een etuitje in een zijvakje doet. Veel plezier en als je geen fotocamera wilt meenemen, overal zijn wegwerpcamera`s te koop!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het bewijs voor verzekering daarmee bedoel ik uiteraard de zorgverzekeringpasjes.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is idd de perfecte beschrijving van wat je niet mag vergeten. Hele fijne vakantie

Andere antwoorden (11)

Muggenspray.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan waar je naar toe gaat.
Binnen Europa is overal alles te koop, dus ik zou
me geen zorgen maken.

Het enige is: de knuffels, als ze die hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ORS moet snel gegeven worden bij diarree bij kleine kinderen, het kan vooral in het buitenland onverwacht komen.
Een standaard medicijnentasje is ook niet verkeerd (inc. ehbo spullen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een waterverfdoos, kwasten, potloden, papier en een kleedje om een knutselplekje te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Portable dvd-speler voor de oudste. En inderdaad knuffels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonnespray en een petje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dingetjes waar je kinderen heel gehecht aan zijn. kan een eigen slaapzakje zijn of knuffels die op bed liggen.
wat lievelings-speelgoed.
13 jaar geleden
De ehbo doos
Speletjes en hun knuffel en de tut (speen) plus wat extra speenen >
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paspoorten, en doe ze een armbandje of iets om met een noodtelefoonnummer dat gebelt kan worden als er eentje zoek raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ieder een pet, zonnebrand en antimuggenzalf EN spray!!! ik spreek uit ervaring.
Broodjes en pakjes drinken kunnen ook niet missen.

Als je met de auto gaat:
En natuurlijk een kussen voor beiden voor in de auto.
Zonneschermpjes voor in de auto of in plaats daarvan handdoeken.

Een goed aantal natte washandjes in een zakje voor plakkerige of vieze handjes. :)
Muziek om ze van de verveling te houden.
Een bal.