Welke producten zijn typisch Nederlands en niet in het buitenland te verkrijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er is geen enkel nederland product dat ik niet in het buitenland heb kunnen verkrijgen. Lastig zijn wel: - Goede drop - Muisjes - Pannekoekmix - [Grootverpakkingen] toetjes zoals vla en yoghurt

Hollandse geitenkeutelkaas, overigens nu ook hier verboden.

Suikerbrood, drop, stroopwafel.

de hollandse nieuwe haring..met uitjes! die mis ik voor de rest kan je heel veel producten wel kopen zelfs drop

Ha, die Raamklaza; Strippenkaarten voor het openbaar vervoer, en die zijn zelfs hier straks niet meer te koop.

Kroketten, in Australië op 1 plek kunnen krijgen.

Stroopwafel en vla! Ook is "gewoon" brood moeilijk te krijgen in sommige landen. Daar hebben ze dan Duits brood of hun eigen brood. Klompen. Beeldjes die typisch Nederlands zijn, zijn daar meestal wel te koop. Nederlandse kaas. In geen een land heb ik echte Nederlandse kaas kunnen vinden.

Een frikandel speciaal.

Roggebrood, want da's een typisch Oudhollands product waar onze buitenlandse gasten elke keer 'prettig' verbaasd over zijn.....

Hagelslag!!

Nederwiet.

Dat ligt eraan waar je naartoe gaat.. Bijvoorbeeld in Frankrijk kan je je het laplazerus zoeken naar een potje sambal (harissa komt dicht in de buurt) en in Duitsland vindt je geen tauge (alleen in potten, ieuw!) Wat ik altijd op vakantie mis is de echt Douwe Egberts koffie, aromarood, nergens te krijgen!

ras patat, boeren oude kaas en oranje paprika's

uhm in frankrijk hebben ze geen hagelslag maar ik weet niet of dat in andere landen ook is. ze kennen daar gen vruchten hagelslag en ook geen normale

Oud-Hollands snoepgoed zoals zuurstokken, kanaalkussentjes, zoethout,ulevellen (zijn die er trouwens nog? Zeeuwse babbelaars, Haagse hopjes, trouwens alle typische streekgerechten uit ons land zijn nergens te koop. Onze Unox, Hema rookworst, ook de nasi-of bamibal komt alleen hier voor. Toegevoegd na 23 uur: Corr. 'kaneelkussenrjes'. Toegevoegd na 23 uur: stom;kaneelkussentjes!

vruchtenhagel

Patatje kapsalon.

Ik moest voor mij franse buren altijd meenemen: speculaas, pindakaas of satésaus (in droge vorm) drop hagelslag het hele dorp was gek op genever

Dat licht er aan waar je op vakantie naar toe gaat. Meestal is idd hagelslag moeilijk te verkrijgen. In veel landen is dan wel alles te koop maar er hangt dan zeker ook een prijskaartje aan. Fijne vakantie en Smakelijk eten.

Haagse hopjes. Zeeuwse babbelaars.

shandy en rookworst

Balkenbrij. "Oud nederlands gerecht , gemaakt in bouillon ( soms met bloed ) gekookt slachtafval van het varken, ( ondermeer kop, en ribbetjes en spek en lever) , boekweitmeel of tarwebloem en speciale kruiden , die het een zoete smaak geven. "

Bronnen:
nl.wikipedia.org/wiki/Balkenbrei

Wat je niet vindt in België of toch amper: Cassis, drop, zoetzure augurken, bepaalde soorten chips zoals Nibbits, rookworst (Hema), Unox Soep bv. erwtensoep, echte Nederlandse blokkaas, al de producten om Chinees te maken. God wat mis ik NL! :)

boerenjongens advocaatje juttertje ontbijtkoek marsepein krentenbrood en wat te denken van de vele broodsoorten die we hier in nederland hebben

Pindakaas, zware Brandaris shag en pannekoeken zoals wij ze kennen.(slap) Geen dagelijkse boodschappen in Frankrijk en Spanje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100