Hoe kan je je auto ruimtebesparend inpakken?

Hoe kan je het beste je auto inpakken zodat het ruimte bespaart? Ik wil eigenlijk meer spullen meenemen dan in m'n auto past.

een jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Inekez1
een jaar geleden
Over wat voor spullen heb je het? Hoe wil je op vakantie en waar ga je heen? En met wie? Als ik op vakantie ga past alles in 1 rugzak: tent, slaapzak, kleding, kookgerei en eten voor 1 week..... Maar voor een luxere kampeervakantie met kinderen snap ik dat je meer mee moet nemen. Neem je ook stoelen en een klaptafel mee, kies dan voor klein opvouwbare dingen (zoals de Helinox stoelen, ook verkrijgbaar in goedkopere namaakmerken), gebruik compressie-zakken voor slaapzakken en kleding. Dan heb je zo weinig mogelijk lucht in je auto. En accepteer dat je op vakantie gaat en dat dat even anders leven is dan je thuis gewend bent. Ga niet je auto volladen met Nederlandse levensmiddelen. 1 diep bord, 1 beker, 1 besteksetje pp is genoeg. Iets vaker afwassen, maar dat kleine afwasje is dan ook snel klaar. Neem een klein flesje wasmiddel mee. Of ga naar een camping met wasmachines, scheelt zo een halve tas kleding per persoon! Tip: sneldrogende sporthanddoeken ipv katoen, max 2 pp.

Antwoorden (1)

Hierbij een aantal handige tips om je auto ruimtebesparend in te pakken:
- Neem kleding mee in bijvoorbeeld sporttassen in plaats van koffers. Zo heb je meer speling voor een plek in de kofferbak;
- Wees kritisch wat je wel en niet meeneemt. Vaak gebruik je namelijk niet alles wat je meeneemt. Door minder spullen mee te nemen, bespaar je ook op benzine;
- Plaats zware bagage zoveel mogelijk onderop. Het liefst zo dicht mogelijk tegen de rugleuning van de achterbank aan;
- Mochten de spullen niet passen in de kofferbak, dan is een dakkoffer nog een extra optie. Hier kan je het best lichte spullen in doen.