Waarom vraagt AirBnB of je gast nog eens zou willen ontvangen?

AirBnB vraagt de host of hij de gast die inmiddels weer is vertrokken nog eens zou willen ontvangen. JA of NEE. Maar wat gebeurd er vervolgens mee? Als je NEE zou invullen, dan kan die gast toch nog steeds bij jou boeken, of niet? Je blokkeert haar immers toch niet als gast?

2 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Ritsuka
2 jaar geleden
Misschien als veel mensen klagen over iemand als gast, dat deze dan geblokkeerd word. Maar dit weet ik niet zeker
tinus1969
2 jaar geleden
Ook mijn vermoeden.

Antwoorden (2)

Negatieve reviews over een gast zijn één van de redenen om de boeking van deze gast te weigeren.
Als een gast direct geboekt heeft, maar je wilt de reservering om deze reden annuleren, kies dan geen andere optie dan: “Ik voel me niet op mijn gemak bij deze reservering” (“I am uncomfortable with this reservation”).
Maar dit gaat dus op als jij de gast een negatieve review hebt gegeven.

De reden waarom Airbnb vraagt of je de gast nog eens zou willen ontvangen, is nog steeds niet door Airbnb gegeven.
Ze verwerken deze data wellicht in de profiel-algoritmen van de gast die ze kunnen gebruiken voor toekomstige geschillen en claims.
SimonV
2 jaar geleden
Omdat het antwoord wordt opgenomen in het beoordelingsprofiel van de gast en toekomstige hosts daarmee hun voordeel kunnen doen.