Mag ik in Amerika alleen in een hotel als ik 17 jaar ben?

Hoi, ik ben 17 jaar en zou graag in de zomervakantie alleen naar amerika willen reizen en daar in een hotel verblijven voor paar dagen. Ik weet dat het vliegen geen probleem is. Maar hoe zit het met leeftijd om in een hotel te kunnen verblijven want bij de meeste hotels moet je 21+ zijn. Mijn ouders willen het hotel wel boeken en een toestemmingsbrief mee geven of zo iets zou dit dan wel mogelijk zijn of op een andere manier ? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Vakantie
4K
Antoni
2 jaar geleden
Kan je daarover niet gewoon het beste informeren bij het hotel van jouw keuze? Dat lijkt mij het handigste! Stuur het hotel een e-mail waarin je deze vraag stelt en vraag tegelijk wat je kan doen als het in het betreffende hotel niet mogelijk is, zo raad ik je aan.
Utrecht
2 jaar geleden
Je kan op Booking/Expedia/Hotels bij elk hotel zien wat de leeftijdseis is om in te checken. Soms is het 21, soms 18 en soms ook geen eisen.
Het is wel een hele onderneming om voor een paar dagen hotel helemaal naar de VS af te reizen. Heb je een credit card en een goede reisverzekering (incl geneeskundige kosten wereldwijd)? Plan vooraf ook je reis van/naar de luchthaven. Openbaar vervoer is niet zo evident als in Europa.
En vraag op tijd een ESTA aan én zorg voor een goed verhaal; als er enige twijfel is bij de immigratie officer, zit je in het volgende vliegtuig terug naar huis. Een alleenreizende 17-jarige trekt gegarandeerd aandacht.
tinus1969
2 jaar geleden
Ik zou eerst maar eens afwachten of je deze zomer wel mag vliegen ivm Corona.

Antwoorden (1)

Leeftijd is afhankelijk per hotel. Bij het ene hotel kan je dus worden toegelaten, bij het andere niet. Een toestemmingsbrief wordt meestal niet goedgekeurd.