Waarom mag je geen losse batterijen meeenemen in het vliegtuig?

Het valt me op dat bij de verboden voorwerpen vaak losse batterijen worden genoemd. Dit zijn volgens mij dezelfde batterijen als in je smartphone. Waarom mag je wel je smartphone mee aan boord nemen? Wat maakt dat losse batterijen wel verboden zijn en in een mobiel niet?

1.9K

Antwoorden (1)

Losse batterijen kunnen zoals het als zegt in de naam los in de tas kortsluiting geven, het is niet de eerste keer dat een Lithium-Ion in de brand vliegt in de cabine omdat iemand zomaar wat batterijen los in z'n tas had meegenomen, zulke brandjes kun je niet blussen. In een smartphone zit zo'n batterij goed aansluiten en kan nergens mee in contact komen, dus in essentie ook geen kortsluiting veroorzaken.