Kan je als toerist reizen buiten Europa naar gebieden met code oranje?

stel ik wil heel graag naar thailand en ik heb de tijd ervoor om eventueel in quarantaine te gaan is het dan zo simpel om gewoon een ticket te boeken en te vertrekken ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Amadea
3 jaar geleden
Nee. Code oranje betekent: alleen noodzakelijke reizen.
Utrecht
3 jaar geleden
Bedenk dan wanneer je afrist naar een land/regio die op dat moment oranje is, je reisverzekering niet dekt. Dus als je wat gebeurd en/of je moet gerepatrieerd worden, mag je dat zelf regelen en betalen. Dus volledig op eigen risico.
Ritsuka
3 jaar geleden
Leuk dat je dat graag wilt, maar denk ook aan de mensen om je heen die je dan in gevaar brengt

Antwoorden (1)

Het wordt afgeraden en is dus zeer onverstandig.

Wat Thailand betreft:
• Momenteel mogen alleen bepaalde categorieën vreemdelingen Thailand binnenkomen of doorreizen: alleen als zij kunnen aantonen noodzakelijk te reizen.
• Als u in aanmerking komt voor deelname, wordt u op eigen kosten onderworpen aan een staatsquarantaine van 14 dagen bij een door de Thaise overheid aangewezen faciliteit. Als u ervan wordt verdacht COVID-19 bij u te hebben, wordt u mogelijk de toegang tot het land geweigerd

Rijksoverheid:
Reizigers uit een land dat een oranje reisadvies heeft vanwege corona dienen op het moment van aankomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine te gaan. Ook als er geen klachten zijn die lijken op corona.
SimonV