Zou je via het Europees/Aziatisch binnenwater kunnen varen naar Australië/Nieuw Zeeland?

Zou je via het Europeese/Aziatisch binnenwater kunnen varen naar Australië/ Nieuw Zeeland?
Dus niet door de noordoostelijke doorvaart, het Suezkanaal en de Kaaproute.

3 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
SentWierda
3 jaar geleden
Gedeeltelijk wel: via het Rijn-Main-Donaukanaal (ofiicieel: Main-Donaukanaal) kom je in de Zwarte Zee. Vervolgens via de Bosporus naar het Suezkanaal.
Dan snijd je de omweg via Gibraltar af.
tinus1969
3 jaar geleden
@SentWierda, de omweg via Gibraltar is door de afwezigheid van sluizen etc waarschijnlijk veel sneller en iig geschikt voor grotere schepen.
SentWierda
3 jaar geleden
@tinus1969. Mee eens. Maar de vraag is of iets mogelijk is - niet wat de snelste manier is.
En de vraag laat in het midden of het om een containerschip gaat of om een kano.
VGraaf
3 jaar geleden
Ja ik bedoel eigenlijk wel met een binnenvaart containerschip.

Antwoorden (2)

Als je de vraag letterlijk neemt en ook de definitie van het begrip binnenwater is het antwoord NEEN. Je zal n.l. altijd ergens een stuk zee of oceaan over moeten.
De BINNENWATEREN van een land bestaan uit alle wateren aan de landzijde van de basislijn. Dit ter onderscheid van de zee. De binnenwateren zijn in twee groepen te verdelen: De binnenwateren zijn in twee groepen te verdelen:
Rivieren, kanalen en meren die voor binnenvaartschepen bevaarbaar zijn (meestal aangeduid als vaarweg);
Alle maritieme wateren achter de basislijn: baaien, mondingen en zeehavens.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee, afgezien van het feit dat je hoe dan ook een Oceaan moet oversteken om Australië te bereiken; het verste dat je komt is Kazakstan. Route:
Rijn
Main
Main-Donaukanaal
Donau
Zwarte Zee
Don (rivier)
Don-Wolgakanaal
Wolga
Kaspische Zee
Oeralrivier
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
En moet je dan terug naar de Zwarte Zee en vervolgens richting Bosporus en Suezkanaal?
tinus1969
3 jaar geleden
Als je wil blijven varen wel.