Zijn er streken in Portugal waar je dicht bij zee bent en tegelijkertijd heuvels ziet?

Ik wil op reis naar Portugal volgende lente maar niet in die dorre olijfboomstreken. Het lefst zou ik in een mooi rustig dorpje aan zee verblijven waar ik tegelijk ook bij groene heuvels/bergen ben. In Italië en Spanje ken ik zo'n streken, bestaat dit ook in Portugal?

3 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Het beste antwoord

Misschien is de Costa Verde wat voor je. De stranden ten noorden van Viana do Castelo behoren tot de mooiste van Portugal. Vlij u neer op het strand bij het vissersdorpje Vila Praia de Ancora en trek wat baantjes in de rustige zee met in het achterland de Serra d’Arga heuvels.
SimonV
3 jaar geleden
liveisgreat
3 jaar geleden
oh wow dat is idd wat ik zoek, thx!

Andere antwoorden (1)

Ja, in het district Faro ben ik geweest en heb dat gezien. De zuidelijkste provincie van Portugal, gelegen aan de Atlantische Oceaan. Waar rustige vissersdorpjes tegen de berg zijn aangebouwd waar onderaan zich de zee bevindt.
Toegevoegd op 19 september 2020 12:52: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
liveisgreat
3 jaar geleden
en zijn dat groene bergen of heuvels? wat in het zuiden is veel rotsgebergte door de droogte
Amadea
3 jaar geleden
Behalve rotsen zijn er ook groene heuvels. Ter voorbeeld heb ik een foto toegevoegd.
liveisgreat
3 jaar geleden
heel mooi idd, ik zoek echter nog groener. Algarve is voor een andere keer, maar ik hou je tip bij