TIPS voor stedentrip door Oost-Europa

Dit jaar ga ik met een vriend een stedentrip doen door Oost-Europa. Nu ben ik van plan om 3 weken te gaan waarbij wij in week 2 willen aankomen in Servië en daar blijven we bij een vriend logeren waarna we na 3 dagen weer terug zullen gaan naar Nederland en nog 1 of 2 steden zullen aandoen.

Nu heb ik wat zitten zoeken op het internet en wel het één en andere kunnen vinden, maar niet echt een website die aangeeft wat leuke steden zijn om aan te doen tijdens zo'n trip. Mochten jullie zo'n site weten, ben ik erg geïnteresseerd. Natuurlijk kan ik ook tips van jullie gebruiken.

Mijn plan is om steeds zo'n 400-600 km te reizen en hierbij een stad aan te doen met camping. Hier zetten wij dan 1 tot 2 dagen de tent op en gaan we voor de rest de omgeving verkennen. Waar wij naar opzoek zijn is een leuk winkel mogelijkheden of bezienswaardigheden of uitgaansgelegenheid. Natuurlijk is een combinatie van deze het beste, maar misschien teveel gevraagd ;)

- Leuk winkelcentrum voor jongeren
- Bezienswaardigheden (stad als Amsterdam heeft bijvoorbeeld de wallen/roze buurt die iedereen wilt zien omdat ze berucht zijn :P)
- Uitgaansgelegenheid (Een grote discotheek of juist vele kleine, in ieder geval meer dan een plaatselijke kroeg. Of een locatie waar jongeren reis organisaties heen gaan, want daar zijn vaak de hele week door feesten.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

De vorige antwoorder zei al Praag. Te gekke stad, dus mocht je gaan hier een paar tips;
- Koop dagkaarten voor het openbaar vervoer voor 4 euro
- Als je met de auto naar Praag gaat (omdat je op een camping buiten Praag campeert bijvoorbeeld), maak dan gebruik van een P&R parkeerplaats buien Praag. (Die bevinden zich bij de eindstations van de Metro die je kan vinden op bijvoorbeeld google-maps) Op die plekken kun je de hele dag de auto kwijt voor nog geen euro.. ideaal!
- Van zo'n parkeerplaats tot het centrum is maar 20/25 min.
- Kijk niet teveel in de boekjes, maar loop verschillende staten in. Dan zie je echt het meest!
- Een bezienswaardigheidtip is wel de kathedraal bovenop de berg. Daar kun je met tram 23 of 24 naartoe (of lopend) en als je dan aan de andere kant van de kathedraal loopt en dan onder het poortje door, dan heb je een uitziiiiccht! Super super mooi.
- Praag in het donker is echt prachtig
- terrasjes en eetgelegenheden dicht bij de karelsbrug zijn duur. Loop 3 straten verder en je ziet de prijs behoorlijk dalen.

Verder is meer naar het oosten Boedapest wel heel geschikt voor jou/jullie wensen denk ik!
Ontzettend mooie stad met veel bezienswaardigheden, prima uitgaansgelegenheden en je kunt er ook leuk shoppen! Heb verder geen ervaringen in Boedapest, dus geen tips voor deze stad.. , maar hieronder is wel een erg nuttige link voor meer informatie over wat Boedapest te bieden heeft.

Voor je wensen raad ik je wel aan om een grote stad uit te zoeken, want daar kun je alles wat je wil sowieso wel doen! Veel plezier in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik dit zo lees denk ik eigenlijk gelijk aan Praag in Tsjechië. Mooie stad, geweldig stappen goedkoop winkelen. Wat je maar wilt. Aanrader.