Hoe zit het met de grenscontroles/douane naar England als je met de boot gaat?

Hoi, ik ga binnenkort met school naar England met de bus. We reizen via Frankrijk en vanaf daar pakken we de boot. Kom ik ergens tijdens deze reis een grenscontrole tegen waarbij ik door zulke douane scan poortjes moet, net als met Schiphol? (die poortjes die detecteren of je iets op je mee draagt).

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K

Antwoorden (1)

De poortje op Schiphol zijn geen douane maar security (veiligheidscontrole). Paspoortcontrole (in de wandeling vaak douane maar officieel KMar in Nederland en border police in UK) is wat anders.
Er is op de boot meestal geen veiligheidscontrole, maar soms wel een controle (vaak WEL van de douane...) op wapens en drugs. Als je dus van plan was om wat hasj of een boksbeugel mee te nemen: GEWOON NIET DOEN.