Hoe weet je met welk merk vliegtuig je gaat vliegen als je tickets hebt gekocht?

Ik had er eerder nog nooit op gelet maar ga op vakantie met iemand die vliegangst heeft.

5 jaar geleden
in: Vakantie
6.7K
jodyenboyke
5 jaar geleden
Dat staat op je reisbevestiging, zover ik weet. Je kan meestal een maand van te voren een stoelreservering doen, als je dan naar die pagina van de vliegmaatschappij gaat, dan zie je het in ieder geval.
zondag
5 jaar geleden
Nee dat klopt niet. Er staat wel een vluchtnummer op onze tickets maar beslist géén merk van het vliegtuig.
paulus811
5 jaar geleden
Maar welke conclusies trekt diegene die vliegangst heeft als het merk vliegtuig bekend is? Meestal worden dezelfde vliegtuigen ingezet op bepaalde trajecten, je zou de maatschappij kunnen bellen, maar nogmaals vliegangst=vliegangst.
gvrox
5 jaar geleden
@zondag is het antwoord niet meer nodig ?
zondag
5 jaar geleden
@Paulus811 Je hebt volkomen gelijk maar breng dat de angsthaas maar eens aan zijn verstand. Hij hoopt gewoon dat we niet vliegen met een Boeing van welk type dan ook, maar ik geloof dat onze vliegmaatschappij enkel Boeings in zijn vloot heeft.
gvrox
5 jaar geleden
Ik ben nog steeds wel benieuwd naar welke maatschappij het nou was.

Antwoorden (1)

Vul het vluchtnummer in op https://www.flightradar24.com in de zoekbox, of op https://uk.flightaware.com/ en dan zie je met welk type vliegtuig is gevlogen de laatste dagen. Dat geeft overigens geen zekerheid, in geval van pech kan er best eens een ander type ingezet worden, en dat hoeft niet eens van dezelfde maatschappij te zijn. Verder is het zinloos om bang te zijn voor een merk, zeker nu de Boeing 737 MAX aan de grond gehouden wordt.
Ook zijn er maatschappijen die maar met 1 merk of zelfs 1 type vliegen. Om welke maatschappij (en vluchtnummer als je dat prijs wil geven) gaat het hier ?
Toegevoegd op 14 maart 2019 20:08: tekst
gvrox
5 jaar geleden
zondag
5 jaar geleden
We gaan over 2 maanden met een charter en jij hebt het hier kennelijk over lijndiensten waarmee de afgelopen tijd gevlogen is. Kijken die sites ook in de toekomst? Ik moet weg dus kan nu even niet kijken. Bang ben ik helemaal niet om te vliegen maar degene die vliegangst heeft zeurt me de kop gek. Ik heb hem al verzekerd dat we niet met de Boeing 737 Max 8 vliegen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ goed tussen de regels gelezen. 737 max.
gvrox
5 jaar geleden
Die sites kijken hooguit een paar dagen in de toekomst. Je hebt dus geen tickets gekocht, maar een pakketreis geboekt bij een reisorganisatie ?
zondag
5 jaar geleden
@gvrox Wij kopen nooit pakketreizen. Ik heb hier 2 tickets, eigenhandig op Schiphol bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij gekocht. Op die tickets staan de datums dat we vliegen, de vertrek- en aankomsttijden en de vluchtnummers. Meer niet.
gvrox
5 jaar geleden
@zondag dan is het toch helemaal geen charter ? Wat zie je als je zoekt op die maatschappij en vluchtnummers ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Voor een Nederlandse site kun je terecht bij vliegtuigradar24.nl
Hier komt ook geregeld nieuws op omtrent Nederlandse luchthavens en luchtvaartmaatschappijen.