Waarom stelt RyanAir nog vluchten beschikbaar voor de zomer 2019 als basis Eindhoven wordt gesloten?

Volgens verschillende bronnen sluit de basis Eindhoven van RyanAir permanent, nadat het in de wintermaanden tot en met maart al gesloten is (al lijkt hier veel onduidelijkheid over te zijn). Waarom stelt RyanAir dan toch nog vluchten beschikbaar op de website vanaf Eindhoven en wat kan er gebeuren als je een dergelijke vlucht boekt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K
gvrox
5 jaar geleden
Een basis wil zeggen dat er 1 of meerdere vliegtuigen gebaseerd zijn; de vluchtuitvoering begint dan op die basis met personeel dat in die regio woont, en die vluchten kunnen dan naar een bestemming zijn en weer terug naar de basis, of er kan een complexere route gevlogen worden, maar aan het einde van de dag keert het vliegtuig weer terug naar de basis. Sluiten van een basis betekent dus niet dat er geen vluchten meer zijn.
LeonardN
5 jaar geleden
Je moet (of kan) een basis los zien van de aangeboden vluchten. Een landende of vertrekkende vlucht is niet altijd vanaf basis.

Antwoorden (1)

Ryanair sluit de eigen basis op Eindhoven Airport. De sluiting gaat in op 5 november en geldt in elk geval voor komende winter. Dat heeft de Ierse luchtvaartmaatschappij maandagmorgen laten weten. Ryanair wil zijn vluchten van en naar Eindhoven voortaan vanuit het buitenland afhandelen.
En vanaf het zomerseizoen, dat start in april, kan Ryanair dan weer meedoen aan de verdeling.”
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
+ , zo is het precies