Zijn er veel muggen in Kroatië? Met name in zadar?

Ik ga begin augustus naar Kroatië, zadar. En mijn vraag was dan ook: zijn er veel muggen daar?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vakantie
4K
Amadea
5 jaar geleden
Afhankelijk van hoe dicht jij bij stilstaand water in de buurt verblijft zijn het er veel of niet zo veel.

Antwoorden (1)

Zich zorgen maken over de Dengue mug waarover veel wordt gepubliceerd op Internet komt veel voor onder de vakantiegangers naar Kroatië

Dit is de vraag en het antwoord van Karianne, de auteur en expert op de website : alles over Kroatië
Op veel websites lees ik dat de ziekte Dengue wordt overgebracht door muggen. Ik maak me hier erg zorgen over. In hoeverre moet ik mij hier zorgen over maken en hoeveel last ervaart u als inwoner van Kroatie? Wij gaan naar Nin (Zadar) dalmatische kust.
Karianne schreef:
4 juli 2017 om 8:47 am
Beste Annie, het is niet iets wat hier speelt. Van nature komen ze hier niet voor. In de afgelopen 10 jaar is er een paar keer een melding gedaan maar in die gevallen waren de muggen “meegereisd” met mensen vanuit andere werelddelen. Dit kan natuurlijk overal in Zuid Europa gebeuren. Meer weten over muggen, lees dan dit artikel. Vriendelijke groeten, Karianne.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Waar lees jij dat het vraagsteller om de Dengue mug zou gaan? Volgens mij worden gewone muggen bedoeld, en die zitten daar natuurlijk wel.