Op vliegvelden staan vaker honden die drugs ruiken, maar ruiken ze het ook als de drugs in je lichaam zit?

Vaker zie ik op tv dat programma over douanen en hoe ze mensen aanhouden die 'misschien' drugs bij zich hebben. En nu vroeg ik me zo maar af of honden het ook kunnen ruiken als mensen 'bolletjesslikkers' drugs IN hun lichaam hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.7K

Het beste antwoord

Het schijnt van wel. Tijdens het slikken zullen er altijd kleine drugsdeeltjes ergens aan je lichaam of kleding blijven hangen dat ze dat dus zullen ruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze zullen het dus niet kunnen ruiken IN het lichaam maar meer door het "morsen" bij het slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Bij bolletjes kun je niet morsen bij het slikken. En ze worden bijna altijd gemaakt door anderen dan de slikkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als je het slikt ... 1dag van te voren en dan gaat douchen en je kleding wast enz dan ruiken ze het absoluut niet of hoe moet ik dat dan snappen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, dan zullen de honden het niet ruiken. Maar daar zijn andere manieren voor om het te ontdekken hoor.

Andere antwoorden (2)

Nee, dat kunnen ze niet ruiken.
Maar er zijn electronische speurhonden die de kleinste spoortjes in je kleren 'ruiken' beter dan een hond dat kan.
Voor het pakken van een bolletjesslikker hebben ze intuïtie nodig en een röntgenapparaat.
AWM
13 jaar geleden
De meeste van die honden zijn geen "drugs" honden maar hun baasjes zijn getraind in het "lezen" van mensen!