Hoe veel kost een weekje Terschelling in de zomer ongeveer?

Mijn vriend en ik willen graag deze zomer samen een weekje naar Terschelling. We willen een simpele stacaravan huren en misschien een fiets. We willen in de zomervakantie gaan, dus rond Juni.

Over boodschappen enzo maak ik me nu nog niet zo veel zorgen, ik ben best goed met blijven binnen een budget. Ik vraag me meer af of mensen hier een keer zo'n reis hebben gemaakt en hoe veel zoiets kost. Het is moeilijk om nu, in januari, in te schatten hoe veel een stacaravan bijvoorbeeld per dag kost omdat de prijzen natuurlijk actueel zijn en veel zullen verschillen met de prijzen tijdens de winter.

Dus, boot heen, caravan, boot terug. Misschien een fiets. Hoe veel zou dat ongeveer kosten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.vvvterschelling.nl/vervoer/Met-de-boot-naar-Terschelling/

Antwoorden (1)

Goedkoopste overtocht: 20,60 per persoon
Goedkoopste stacaravan: 175,00 per week (alleen nog te boeken vanaf 25/6)
Toeristenbelasting: 1,65 per persoon per nacht + 1,65 per persoon per bootticket. Voor een week dus 11,55 per persoon
Fiets huren bij de haven voor hele week: 35 euro per fiets (eenvoudige fiets zonder versnellingen) Je kunt ook vaak op de camping een fiets huren, dan is meestal goedkoper maar dan moet je op een andere manier van de haven naar de caravan zien te komen.

Totaal voor 2 personen dus minimaal € 309,30.

De prijs voor de boot is afhankelijk van de vertrektijd. Op sommige tijden kost het ticket 6 euro per persoon meer. Neem je de sneldienst, dan kost dat bijna 40 euro voor een retourtje voor 1 persoon.

De meeste stacaravans kosten minimaal 230 euro voor een week. De eenvoudige caravans tussen 230 en 250 euro. Wil je een caravan op een mooiere plek, dichter bij het strand of met meer luxe, dan kan de prijs makkelijk oplopen tot boven de 300 euro.

Hoe eerder je boekt, hoe meer keuze. Vooral de goedkoopste caravans zijn op een gegeven moment allemaal volgeboekt. Als je te lang wacht met boeken heb je kans dat je vakantie zomaar 100 euro meer kan kosten.

Van 15 tot 24 juni is het Oerol. Heb je geen interesse in het festival, ga dan buiten deze periode op vakantie, of ga naar een ander eiland.