Hoe laat is 8/7c (Amerika) in Nederland?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
34.8K
ItisILeClerc
6 jaar geleden
2:00 's nachts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah inderdaad had de CDT moeten pakken. 19:00 7.00pm CDT = 00:00 GMT
Maar wij zitten op GMT+2
Dus 2:00

Antwoorden (1)

2:00 's nachts als zij op 19:00 CDT zitten, de 7c in je voorbeeld.

https://greenwichmeantime.com/time-zone/usa/central-time/

19:00 7.00pm CDT = 0:00 GMT
Wij zitten op GMT+2
0:00+2 = 2:00

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus als jouw leuke serie in America op tv komt liggen de meeste van ons te slapen.

Toegevoegd na 1 uur:
De 8/7c staat voor de Eastern standard time (EST/EDT), dit is "de tijd" waarop Amerikaanse televisie is gebaseerd. New York zit in EST en Chicago in CST(c). Wellicht is het het makkelijkst om de 8 te pakken en daar zes uur bij op te tellen.

Hier kan je duidelijk zien dat de NY tijd 6 uur verschilt van de AMS tijd.
https://nos.nl/teletekst#777
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Je kan zo'n berekening altijd makkelijk controleren met https://nos.nl/teletekst#777, vind ik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe dan?
Antoni
6 jaar geleden
Aan de hand van de tijden en tijdsverschillen die op die pagina staan. Het is maar een eenvoudige controle. De basis is de tijd in Amsterdam. Die kan je vergelijken met de tijden van steden in Amerika.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb er zelf even mee gerekend (want ik snapte nog niet hoe de vrager nou kan controleren wat ik stel) en ik weet niet of je dat bedoelde maar 8/7c kan je lezen als: NY/Chicago.
Antoni
6 jaar geleden
Ja, dat bedoelde ik. Helemaal goed!