Stel, je gaat op vakantie, je weet waar naartoe en hoe je wilt gaan. Wat maakt, dat je boekt bij een bepaalde touroperator?

Toegevoegd na 28 minuten:
En aan welke touroperator geef je de voorkeur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

gewoonte, of als je ook buiten je vakantie veel vrije tijd heb kun je een weekend lang de voordeligste aanbieding gaan zoeken. vervolgens kan je dan weer proberen te achterhalen in hoeverre het een betrouwbare aanbieder van reizen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ze bieden de reis het voordeligst aan, en eventueel bij een betrouwbare vlieg-/busmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prijs of reputatie van de touroperator.

Je kan het meestal ook zonder touroperator doen.

Vluchten kun je losboeken of in combinatie met een hotel etc. Zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prijs voor exact dezelfde vakantie, kan soms 10tallen euro's verschillen! Het is echt een kwestie van goed vergelijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aanbod moet overeenkomen met mijn wensen.
Als het bv een groepsrondreis zou zijn dan wil ik een kleine groep, en niet teveel vastgelegd, zoals eten exclusief zodat je zelf kunt eten wat en wanneer je wil
13 jaar geleden
Ik wilde weer naar een hotel waar ik al eerder ben geweest. Holland International bood dat aan in een folder met alleen minimum- en maximumprijzen. Voor de exacte prijs moest je op internet kijken. Nou, die viel dus meteen af. Hotelplan en Oad (die van dezelfde eigenaar zijn) hadden het hotel allebei voor dezelfde prijs, maar in de prijsbijlage stond alleen de prijs van als je voor 1 april boekte. Daarna bleek er een smak geld bij te komen, dus die vielen ook af. De folder van Corendon had ik niet maar die bleek stukken goedkoper dan Hotelplan en Oad. Dus bij Corendon geboekt.
13 jaar geleden
Ik beslis altijd eerst waar ik met vakantie heen wil. Vervolgens kies ik een hotel uit en dan pas ga ik zoeken welke touroperator dat in zijn programma heeft. Dan zet ik alle opbrengsten in een lijstje en kijk wie de beste prijs voor het produkt wat ik wil hebben bied. Dit hoeft echt niet automatisch de goedkoopste te zijn.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de duitse touroperator FTI. Altijd alles perfekt geregeld, je kunt overal van op aan en soms ook voordeliger (in verhouding).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak meestal geen gebruik van een reisorganisatie. Als ik da toch gebruik maak van een reisorganisatie is dat die goedkoopste (wel AVGR). Maar dat doe ik alleen als het om een hotel gaat en niet om een compleet verzorgde reis.
dan kan je namelijk vaak wel het prijsverschil merken.
Ik regel zoveel mogelijk zelf, is tegenwoordig zo makkelijk en scheel een boel geld!