Kan ik uitgaan als 16 jarige in Berlijn?

Hallo weer, ik weet dat je in Duitsland als 16 jarige wel bier mag halen maar kom je ook ergens binnen? Of moet ik toch maar raves gaan opzoeken

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
22K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn broertje is ook 16 die lijkt ook niet ouder dan die is, komt eigenlijk bijna altijd wel binnen hier in Duitsland.. soms vragen ze je ID (Ausweis) als je dan zegt ik ben toerist ben hem vergeten doen ze meestal niet zo lastig

Antwoorden (1)

De minimumleeftijd ligt voor de meeste clubs op 18 jaar, voor sommige clubs ook op 21.
Voor de bars geldt geen minimumleeftijd. (wel een rookverbod, wordt niet in elke bar nagestreefd).

Toegevoegd na 27 minuten:
Ja, je kunt uitgaan in Berlijn. als 16 jarige.

Het deurbeleid bij de Berlijnse clubs is heel streng. Leeftijden worden echt gecontroleerd. Groepen die grotendeels uit mannen bestaan worden vaak geweerd. Ook mensen die niet goed gekleed gaan, dronken lieden en vaak ook toeristen worden vaak geweerd aan de deur. Het is ook grotendeels afhankelijk van het humeur van de deurman, maar als je zorgt voor vrouwen in je team kan het geen probleem opleveren bij de meeste clubs binnen te komen. Soms helpt het om wat geld te geven, andere keer of je vroeg aanwezig bent of juist net na al die andere mensen te arriveren. Echter bij Berghain ligt het helemaal aan 'Sven the Doorman' of en waarom hij je door wil laten. De kans is groter dat hij je weigert. In de link staan een paar tips do's & dont's.