Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik naar guernsey wil moet ik dan een ferry reserveren?

Ik wil deze vakantie de kanaaleilanden bezoeken. Kan ik gewoon ter plaatse een ferry nemen of dien ik van te voren te boeken?

Toegevoegd na 1 uur:
illegalcopy

ik wil opstappen in st malo en reis met de auto, bagagewagen, mijn partner en twee kinderen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het op één na grootste eiland van de Kanaaleilanden is Guernsey. Het ligt 40 km verwijderd van de Franse kust maar is toch een Brits eiland.
Als je er met een ferry naartoe gaat kan via Saint Malo in Frankrijk. Het is zeer aan te raden het veer van tevoren te boeken en niet op goed geluk naar St. Malo te gaan.
(Maar je zou ook eerst naar Portsmouth, Poole of Weymouth aan de Engelse zuidkust kunnen reizen en van daaruit een veerdienst nemen).
(Lees meer...)
Amadea
6 jaar geleden
In het vakantie hoogseizoen moet je absoluut boeken. Kans dat de ferry vol is, is zeer groot. Ook bij een bijna-volle ferry kun je met een auto met aanhanger niet zomaar in de rij aansluiten. Je kunt dan niet mee zonder reservering. De volgende ferry gaat pas de volgende dag, maar ook die kan volgeboekt zijn. Als je wel ter plekke nog een ticket kunt krijgen, betaal je daar fors meer voor dan wanneer je ruim van te voren reserveert.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding