Welk strand met lage parkeertarieven ligt het meest dichtbij Utrecht?

7 jaar geleden
in: Vakantie
6.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Bij Utrecht is geen strand
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Utrecht is er wel degelijk een (kustmatig aangelegd) strand. Ook in gemeenten er om heen.
ronron1212
7 jaar geleden
O ja waar dan?
ronron1212
7 jaar geleden
Strand is aan zee en niet een zandstrook om een plas heen @TegenXinnig
tinus1969
7 jaar geleden
@ronron1212 toch heet zo'n stuk zand bij een plas ook een strand. De Maarsseveense plas had altijd gratis parkeren, je moet wel een paar euro betalen voor toegang. Gezien het feit dat benzine ook niet gratis is, is dat al gauw de goedkoopste oplossing.
tinus1969
7 jaar geleden
@annswers, je bedoelt een zeestrand? Heb je andere wensen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212: volgens mij is een strand een vlakke strook kiezel- of zandgrond dicht langs de zee of een binnenwater
Annswers
7 jaar geleden
dank voor jullie reactie, ik bedoel een strand aan de Noordzeekant.

Antwoorden (5)

Kijkduin.
Het parkeertarief is daar gratis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Strandboulevard bij de Haarrijnse Plas:

https://tinyurl.com/ljkaqzt

Toegevoegd na 16 minuten:
Parkeren is gratis.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Strand_(kust)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Dat is een plas en geen strand @freekfluweel
Recreatie
Watersporters vinden hun toevlucht in de havens van Almere Haven, Huizen en Naarden. Bij Almere-Haven, bij de Hollandse Brug, het "zilverstrand", de Stichtse brug en in Huizen heeft het Gooimeer...
----- een strandfunctie-----
... Dit komt mede door het feit dat vanwege de historie als Zuiderzee-strand deze stranden erg ondiep zijn en dus ideaal voor recreanten. Midden op het water kan het desondanks met zwaar weer behoorlijk 'spoken' door de aanwezigheid van vele 'zuigputten'. Dit zijn zeer diepe putten (tot meer dan 30 meter) in de bodem waar met zuigmachines zand werd gewonnen. Dit zand werd onder andere gebruikt om de landerijen rondom Huizen op te hogen voor woningbouw.

Antwoord

Het beste strand is bij het Gooimeer of het Eemmeer.
Het parkeerbeleid lijkt gratis...wordt helemaal niet vermeld zelfs. (bron)
Andere bron is niet erg duidelijk. gratis, niet gratis/blauwe zône. (bron)
https://gooisemeren.nl/parkeren/parkeren-in-naarden/parkeerterreinen-naarden/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In DH. Het zgn zuiderstrand . Parkeer bij de opgang van strandtent ,Cantina het strand is precies naast het zuider haven hoofd . Ook vanuit de Haagsche Vogelwijk kan je na zo 10 min wandelen door de duinen zo het strand op . Bij Kijkduin moet je wel betalen dacht ik. Maar net onder Kijkduin richting kijkduin park is het gratis . Bij restaurant de Haagsche Beek heb je insteek parkeer plekken volgens mij ( nog ) helemaal gratis . Mogelijk zou je ook richting Muider strand over de brug richting Almere kunnen gaan ( daar waar de Libelle week werd gehouden ) succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pas op daar bij Almere hoor ik net niet geschikt voor kinderen . Sex ontmoeting's plek schijnt het .
ronron1212
7 jaar geleden
Dat is vaak s'nachts het geval @Kapperkort
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik hoor dat het ook overdag Heftig kan zijn . / mogelijk in het verleden . Een bekend Nederlandse strafpleiter G.S daar ooit is opgepakt niet omdat hij daar als naturist recreëerde . Want dat is daar toegestaan . \ maar toen ik daar ooit was allemaal dames met leuk kort haar en een hippe bril ja toen was het de Libelle dag .
ronron1212
7 jaar geleden
Ja dat klopt kan lastig zijn maar dat is niet bij het eerste strandje maar iets verder
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijkduin is vooralsnog helemaal gratis hoor. Maar idd als het erg druk is kun je het beste bij de haagsche beek parkeren.
ga lekker naar IJmuiden, prima strand en parking