Waarom moet je in Griekenland nog steeds het toiletpapier in de prullenbak werpen.

Jaren geleden was dit al gebruikelijk in dat land. Er werd verteld dat dat kwam omdat de romeinen ooit smalle riolen hadden aangelegd. Maar zijn die in de tussentijd niet allemaal vervangen? En in nieuwbouwwijken, waarom leggen ze geen riolen aan in normaal formaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
37.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het leven in een land met overvloedig zonlicht kan je wel lui maken.... kijk maar naar de hollanders hoe vlijtig ze zijn

Het beste antwoord

Omdat veel mensen niet aangesloten zijn op een riool, maar een afvoer hebben die uitmondt in een septic tank. Dat is een bezinkbak waarin de drek (=poep en papier) naar onderen zakt, en de vloeistof oftewel infiltreert in de bodem, oftewel gebruikt wordt om de tuin te besproeien.

Als er te veel papier in de septic tank terecht komt, breekt de poep niet meer goed af en raakt de tank veel te snel vol. Het leeghalen van de tank kost geld.

Het aanleggen van riolen in gebieden met een steen-ondergrond is ook een kostbare zaak. Septic tanks werken net zo goed, als je dus maar niet je papier doorspoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooie uitleg stippel +

Andere antwoorden (7)

Anders raakt het riool verstopt.
Ze hebben niet genoeg geld om bredere riolen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet in geheel Griekenland zo. In de plaatsen waar je dat aantreft is de riolering inderdaad niet bestand tegen papier. De hele zaak zou verstopt raken. En, zoals je weet, stopt Griekenland niet veel geld in hun infrastructuur.
Plaatje bij antwoord
AWM
13 jaar geleden
De reden is dat de riolen nog steeds te smal zijn!
Overigens niet in heel griekenland hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet alleen in Griekenland zo maar ook in Turkije.
Sommige oude steden hebben er vooral last van. De romeinen hebben zo'n degelijk rioolsysteem aangelegd dat het nog steeds werkt. Om het allemaal te vervangen is veel te kostbaar, dat gebeurt beetje bij beetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In verband met de riolering die is aangelegd en dit niet aan kan in verband met kans op verstopping.

Het kan wel eens voorkomen dat bij noodweer de rioleringen overvol raken en de uitstort op het strand of in zee kan komen.

Geloof het of niet, maar wij hebben het meegemaakt in Spanje met noodweer een alles uit de riolering kwam op een betaalde stortplaats op het strand terecht.

In meerdere landen mag je niet alles in het toilet werpen, zelfs in Nederland mogen officieel de natte wegwerpdoekjes niet in het toilet iv.m. verstopping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft te maken met de rioolpijpen. Die zijn zo smal dat als ze het papier zouden doorspoelen, het riool verstopt zou raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het ontwerp van de riolering hebben ze geen rekening gehouden met vakantiegangers die ook nog eens toiletpapier gebruiken. De Grieken hebben vaak dunne ontlasting vanwege de olijfolie en gebruiken water om hun naad te reinigen. Ja en om nu alles aan te passen in tijden van recessie!!!