Is het veilig nu als toerist in turkije nu er diplomatieke rellen zijn tussen nl en turkije?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
zondag
7 jaar geleden
Alhoewel er nog geen negatief reisadvies is afgegeven kan je nu beter niet gaan. Wacht tot de rel voorbij is als je veiligheid je lief is.
TurfGraver
7 jaar geleden
"Veilig" was het er al niet.
paulus811
7 jaar geleden
Als ik die agressieve en fanatieke koppen op tv zie, zou ik niet eens willen gaan al kreeg ik het voor niets.
paulus811
7 jaar geleden
Zelfs Wesley Sneijder en Robin van Persie worden met de dood bedreigd, van zulke idioten kun je van alles verwachten.
zondag
7 jaar geleden
Jiust! En daarom zou ik nu nooit gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben ik naïef om te denken dat er nog heel veel mensen naar Turkije afreizen voor een vakantie, niet alleen Nederlanders bedoel ik. (Voorgaande jaren was er dreiging uit Irak-Israël en toeristen lieten zich niet wegjagen uit Turkije) Met name, las ik, gaan er ook veel kapitaalkrachtige Russen naar toe, die ze niet kunnen missen in de Turkse toeristenindustrie. Is het nu niet net als in Griekenland een bijna einde toeristenindustrie, niet dezelfde reden, nee, wel hetzelfde resultaat: geen inkomen ter plaatse.

Antwoorden (2)

het Nederlandsn ministerie geeft als reisadvies goed op te letten en grote massa's en betogingen te vermijden.
ikzelf ga er niet meer naartoe en dit al van na de poging tot staatsgreep wat als voorwendsel gebruikt is door Erdogan om duizenden mensen en journalisten zonder proces op te sluiten of zelfs te ontslaan uit hun functie.
iemand die ons verwijt fascistich te zijn en zelf de mensenrechten niet respecteert daar geef ik geen geld aan!
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Dat zouden meer mensen moeten doen!
samaiphon
7 jaar geleden
dank u voor de steun
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal mee eens. Ik denk dat de Turken wel anders zullen piepen als er geen vakantiegangers meer naar hun land komen. Ook denk ik dat hun houding jegens Erdogan zal veranderen.
Tot en met 2015 ging ik 2 of 3 keer per jaar naar Turkije maar sinds Erdogan de macht steeds meer naar zich toetrekt hoef ik niet meer. Het is daar bovendien niet meer gegarandeerd veilig en misschien keert ook de plaatselijke bevolking onder invloed van de grote leider zich nu tegen je. Mijn advies is niet te gaan.
7 jaar geleden
samaiphon
7 jaar geleden
helemaal mee eens ZONDAG! ik geef mijn duurverdiende euro's liever aan een land dat de mensenrechten respecteert dus zolang Erdogan aan de macht is en als een dictator handelt krijgen ze van mij geen eurocent hoe goedkoop de reizen naar daar ook zouden worden!!!
zondag
7 jaar geleden
En waar je ook nog eens mee komt te zitten als je nu gaat is dat de hotels nu overspoeld worden met Russische toeristen die zich meer dan verschrikkelijk uitleven op het eten. Het zijn de laten we zeggen 'hufterige' Russen maar de Nederlanders die nu nog naar Turkije gaan zijn jammer genoeg waarschijnlijk van eenzelfde gehalte.