Hoe kun je het beste ontharen als je gaat wildkamperen?

Ik ga over een paar maanden 10 dagen wildkamperen midden in de natuur. Waarschijnlijk dus geen superschoon stromend water bij de hand. Hoe kan ik het best ontharen? (voor vrouwen)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
fremar
7 jaar geleden
wildkamperen...dan laat je alles toch wild...
Ritsuka
7 jaar geleden
Het beste kun je niet ontharen. Ontharen geeft kans op wondjes en infecties, en dat wil je niet tijdens kamperen.
Amadea
7 jaar geleden
Niet gaan wildkamperen, maar een hotelreis boeken.
paulus811
7 jaar geleden
Je willen ontharen tijdens 10 dagen wildkamperen, maar jezelf wel boerinneke noemen....Is om te gieren!
Rieneke1
7 jaar geleden
Ik zou een pincet meenemen voor als er ineens een lange pikzwarte haar op je kin verschijnt, en voor de rest alles lekker laten gaan.

Antwoorden (1)

Gewoon met een bakje drinkwater, klein beetje biologisch afbreekbare zeep en een scheermesje. Zeep smeer je op de natte huid, bakje water om het mesje in af te spoelen.

Tijdens het wildkamperen is ontharen tamelijk overbodig, je zult je verbazen hoe snel (<48 uur) je daaraan gewend bent. Moet je daarna met openbaar vervoer of vliegtuig terug naar huis, dan kan het wel fijn zijn om je weer even aan te passen aan de rest van de maatschappij. Als je pas na 10 dagen gaat ontharen, neem dan 2 bakjes water, 1 om het mesje voor te spoelen (geen schoon water) en 1 om het mesje schoon te spoelen.

Scheren met een bakje of kommetje water kan thuis ook prima, daar hoef je niet voor te gaan kamperen. Scheelt een heleboel stromend drinkwater!

Toegevoegd na 6 minuten:
Een echte wildkampeerder scheert zich natuurlijk met een bijl!
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Plus, waarom ontharen tijdens wildkamperen is een keuze van boerinneke