Wat moet ik meenemen als ik Ryanair vlieg?

Hallo,

Volgende week vlieg ik voor de eerste keer met Ryanair. Ik heb dit volledig via hun site geboekt. Het enige dat ik nu heb zijn de boardingspassen.

Zijn dit de enige documenten die ik moet meenemen?
Wat met de bagage die bijgeboekt is? Daar zie ik niets van staan op die pass.

Ik meen me te herinneren dat ik bij andere maatschappijen altijd nog een extra document kreeg waarop de bagageboeking stond.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr. Jordy

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
Amadea
7 jaar geleden
Het lijkt mij wel zo slim om je identiteitsbewijs mee te nemen, anders kom je de douane niet voorbij.
Utrecht
7 jaar geleden
Douane doet niets met je ID. Het zou de marechaussee zijn: die zijn verantwoordelijk voor de grensbewaking.
Binnen Schengen zou je zonder ID moeten kunnen reizen (kan ook echt; op Schiphol is bij bepaalde vluchten geen enkele ID controle). Echter, Ryanair zal willen controleren of de reiziger wel echt overeenkomt met de naam op het ticket.
tinus1969
7 jaar geleden
@Utrecht heeft helemaal gelijk. je moet een 'foto-ID'hebben zodat Ryanair wete dat jij de juiste passagier bent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De bagage zit gewoon in de bestelling verwerkt, de grondstewardess krijgt bij het scannen gewoon netjes te zien voor welke bagage betaald is.
ronron1212
7 jaar geleden
Je zult hoe dan ook je id bij je moeten hebben er kan een controle zijn al vaak genoeg meegemaakt en daarnaast bij vraag moet je je id kunnen tonen.

Antwoorden (1)

ID-kaart of paspoort meebrengen naast je instapkaart is genoeg.
Als je bagage hebt geboekt kunnen ze dit zien wanneer ze de streepjescode van je instapkaart scannen bij de bagage drop off.
Heb een fijne vlucht. Ryanair is erg fijn, ze komen bijna altijd 10 minuten eerder dan gepland aan op de bestemming.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
@Maikel78 deze vraag is al 8 maanden oud