hoelang kun je in de vs blijven zonder visa?

Ik wil voor 3 maanden naar new york maar ik vroeg me af of ik ook een visa nodig heb naast een ESTA?

Groeetjes

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
90 dagen
Erna55
7 jaar geleden
Heb je hier al gekeken ? http://www.allesamerika.com/douane-paspoort-amerika.html
paulus811
7 jaar geleden
En met een ESTA mag je niet werken, daarvoor heb je een L1 visum nodig. Ik woon in NY, maar zou er geen 3 maanden achter elkaar willen zitten ;-)
Utrecht
7 jaar geleden
New York is mooi, maar drie maanden vakantie in dezelfde stad is wel heel erg lang (en ontzettend duur!!).
Met een ESTA mag je max. 90 dagen in de VS blijven. Neem geen risico met het overschrijden van deze termijn want dan wordt de volgende keer erg lastig om de VS in te komen. En je mag niet werken of op een andere manier geld verdienen als je onder een ESTA in de VS verblijft Dus zal een paar duizend dollar aan leefgeld moeten hebben (en je kan om bewijs daarvan gevraagd worden bij Immigratie).
paulus811
7 jaar geleden
Utrecht, met een ESTA visum hoef je echt geen duizenden dollars in je kontzak te hebben hoor. Je kunt daar ook gewoon pinnen of nog Amerikaanser, met een credit card betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@utrecht en wie zegt dat ik op vakantie ga ?
ik ga naar m'n familie en hun helpen in hun bedrijf

Antwoorden (1)

Hallo,

Drie maanden. Dus dat komt goed uit voor jou. Hierna moet je een verblijfsvergunning aanvragen en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat heel moeilijk is. De procedures zijn zo ingewikkeld dat ik ze hier niet ga uitleggen (tenzij je het echt heel graag wilt weten, dan moet je het maar zeggen en dan zal ik je vertellen wat ik allemaal heb moeten doen om te kunnen blijven).

Groet,

Willem
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als u het niet vervelend vind om uit te leggen.. Heel graag! Ik ga zeer waarschijnlijk toch langer blijven bij een gastgezin!