Is Maart/April een goede tijd om op vakantie te gaan in Canada?

Graag zou ik op vakantie willen naar Canada, de westkust, is maart en april een goede reisperiode? Ook als je naar Alaska wil?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Erna55
7 jaar geleden
Wat is voor jou "een goede reisperiode " ?
Kijk eens bij toeristische informatie voor Canada en Alaska.
Utrecht
7 jaar geleden
Kan prima. Bedenk wel dat er nog sneeuw kan liggen in de hoger gelegen (berg)gebieden zoals tussen Calgary en Vancouver.

Antwoorden (1)

De beste reistijd voor Canada is maart t/m oktober. Je kunt het hele jaar door prima door Canada trekken. Wanneer je ook een kijkje wilt nemen in het hoge noorden, dan prik je het beste een datum in juli of augustus. Tenzij je natuurlijk voor de sneeuwervaring gaat.
Voor verder uitleg:zie link
fremar