Kan ik mijn visum aanvragen in Belgie? en wat kost een visum voor Vietnam, enkele inreis - 30 dagen?

ik ga binnenkort naar Vietnam, maar ik moet mijn visum nog aanvragen. ik woon in Nederland (Limburg) maar studeer op het moment in België. kan ik mijn visum aanvragen op de ambassade van Vietnam in Brussel of is dat niet mogelijk met een Nederlands paspoort? en wat zijn de kosten voor een visum aanvragen op de ambassade?

7 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/visum-aanvragen/vietnam

Antwoorden (2)

U kunt in elk land dat u wilt een visum aanvragen, u dient zich daarvoor te melden bij het Vietnamees consulaat.

U dient wel een geldig Nederlands paspoort bij u te hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antwoord klopt niet. Men kan niet in ieder land dat men wil een visum aanvragen. Er zijn in Europa hooguit tien landen met een Vietnamese ambassade en dan nog kan men er niet altijd met een Nederlands paspoort terecht voor een visum. Melden bij een Vietnamees consulaat heeft geen zin, aangezien deze consulaten geen visum verstrekken aan Nederlandse paspoorthouders (op drie na, die zijn te vinden in Bangkok -Thailand, in Vientiane-Lagos en in Sihanoukville-Cambodja Ook niet onbelangrijk: het paspoort dient nog zes maanden geldig te zijn na afloop van de reis. Bij de aanvraag van een visum is het aan te raden daar rekening mee te houden.
Bij beide Vietnamese Ambassades (in den Haag en in Brussel) kunt u een visum voor Vietnam aanvragen en afhalen.Het visum komt dan meteen in het paspoort te staan.
Het paspoort dient nog ten minste zes maanden geldig te zijn ná vertrek uit Vietnam, let wel: dat is dus niet hetzelfde als "een geldig paspoort hebben" .
Het standaard toeristenvisum (single-entry) is maximaal 30 dagen geldig.
Wanneer men de aanvraag via de Vietnamese ambassade in Den Haag regelt zijn de kosten voor een single-entry visum € 78,- - , via de Vietnamese ambassade in Brussel zijn de kosten € 90,—.

http://www.nederlandse-ambassade.com/Ambassade/12911/Vietnam-in-Den-Haag
http://www.belgische-ambassade.com/Ambassade/12910/Vietnam

U hoeft niet speciaal naar een van deze ambassades, u kunt de aanvraag ook regelen via http://visum.nl/vietnam-visum
De kosten zijn hoger maar voordeel is dat men niet zelf naar de ambassade in Den Haag of Brussel hoeft te gaan en daardoor eventuele reiskosten bespaart.

Men kan het visum laten regelen door de VisumCentrale. Men betaalt wel vrij veel bemiddelingskosten, U kunt een autorisatiebrief aanvragen in Nederland of België, waarmee je een ‘visa on arrival’ kunt verkrijgen. Een VOA is alleen mogelijk wanneer je direct op een van de drie internationale luchthavens van Vietnam aankomt (Hanoi,
Ho Chi Minh Stad en Danang).

Een Visa on arrival op de luchthaven in Vietnam aanvragen is de goedkoopste manier om een visum voor Vietnam te verkrijgen maar kan soms veel tijd kosten bij aankomst op het vliegveld in Vietnam.

Toegevoegd na 15 minuten:
Tarieven kunnen inmiddels weer gewijzigd zijn
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tweemaal opnieuw geprobeerd, maar de rare fout in de links van de ambassade blijft erin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor een visumaanvraag Visa of arrival - Visum bij aankomst -(VOA)
http://www.visumvietnam.nl/
janprokles
7 jaar geleden
hartelijk dank voor uw informatie, wij hebben een Visum at arrival genomen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan, met Amerikaanse dollars betalen kan geen problemen opleveren.
Als u in Dongs wilt betalen zult u een extra koffer nodig hebben.
1 euro = 29.795,78 Dong.
De munten hao en xu worden niet meer gebruikt)
http://www.rondreisvietnam.com/vietnamese-dong-omrekenen/
Goede reis