Welk Nederlands treinstation is het dicht bij Londen? (Waar de trein naar Londen ook langs gaat)

Ik wil met de trein naar Londen, maar aangezien ik een studenten-OV heb kan ik gratis naar het beginstation reizen. Daarom wil ik natuurlijk naar het station dat zo dicht mogelijk bij Londen is zodat ik het minst mogelijk voor het treinkaartje voor de trein naar Londen hoef te betalen. Weet iemand langs welke stations die trein (van de NS) gaat en welke daarvan de laatste in Nederland en dus het dichtstbij Londen is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Computoon
8 jaar geleden
Is dit een "ontspoorde" grap?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er gaat geen trein vanuit NL naar Londen
Computoon
8 jaar geleden
Dus die studenten-OV zal weinig helpen... Eerst in Brussel zien te geraken. Dan met de trein door de Kanaaltunnel naar Londen.
tinus1969
8 jaar geleden
De goedkoopste manier om naar London te reizen is overigens per boot vanaf Hoek van Holland.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb dit laatst toevallig ook uitgezocht. Een enkele reis vanaf ieder station in Nederland naar Londen kost je 59 euro voor een tweede klas ticket. Als je een ticket Brussel Zuid/Midi-Londen koopt voor de tweede klas (met de eurostar), dan kost dat 39 euro enkele reis. Daar komt dan nog een los ticket Roosendaal-Brussel Zuid/Midi van 20 euro bij. Beide manieren zijn even duur. Het ticket via de NS internationaal kopen is wel makkelijker, omdat je maar 1 ticket hebt en niet hoeft in- of uit te checken in Roosendaal.
Utrecht
8 jaar geleden
Klopt wat Lique73 zegt: voor international reizen (zoals de trein naar Londen), maar het voor de prijs niet uit vanaf welk station in NL je reist.

Antwoorden (2)

Dan kun je naar Roosendaal reizen. Daar neem je dan de trein naar Brussel. En daar stap je vervolgens over op de Eurostar die door de Kanaaltunnel naar Londen rijdt. Via Brussel Midi kun je zes keer per dag naar Londen reizen.

Maar je kunt misschien toch voordeliger (én sneller!) een all-in kaart vanaf Amsterdam kopen. Daar zijn aanbiedingen voor. 't Hangt er natuurlijk wel vanaf waar vandaan jij zult komen.
Amadea
8 jaar geleden
De laatste Eurostar-stop in Nederland is 'Rotterdam CS," van waaruit je via Brussel en Lille naar Calais en vervolgens het Verenigd Koninkrijk rijdt.