Is een visum nodig om vanuit Amerika hierheen te komen?

Mijn vriendin wil aankomende zomer voor max. 3 maanden naar Nederland komen om samen met mij de zomer door te brengen. Maar nu zitten we met een probleem. We hebben nu al een stuk of 6 websites afgezocht en telkens staat er weer wat anders. De ene website zegt: Nederland ligt in het "Schengen" gebied en niet Europese reizigers hebben dus een visum nodig en de andere website zegt dat Amerikaanse reizigers geen visum nodig hebben om naar Nederland te reizen. Alle websites die wij hebben bekeken zeggen dat ze gespecialiseerd zijn in Visums en reizen. We zitten nu dus altijd nog met de vraag: Heeft mijn Amerikaanse vriendin wel of geen visum nodig om naar Nederland te komen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (1)

Je moet natuurlijk niet kijken naar sites die je hun diensten willen verkopen.
Ga naar de site van de instantie die jouw vriendin al of niet toelaat tot de EU.
Daar staat dat Amerikanen geen visum nodig hebben voor het Schengengebied.