Welke bezienswaardigheden zijn er op Chersonissos? (Kreta)

Ik ga deze zomer op vakantie met ons gezin en kennissen. Ik zocht op internet al een beetje naar leuke bezienswaardigheden maar kon niet echt leuke dingen vinden. Zijn er in het dorp leuke winkeltjes met eventueel namaak producten enz. ? En leuke plekken die we gezien moeten hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (2)

Chersonissos is een langgerekt dorp met een drukke doorgaande weg die één grote aaneenschakeling van souvenirwinkels, kledingwinkels, autoverhuurbedrijven, juweliers, cafés, bars, terrasjes, supermarkten en dergelijke vormt. Parallel hieraan loopt een gezellige boulevard, die voor doorgaand verkeer afgesloten is. Hier, aan het strand en met uitzicht op de zee bevinden zich talrijke terrassen van restaurants, taverna’s en bars.

Rondom het haventje van Chersonissos bevinden zich de meeste disco’s, bars, pubs en overige uitgaansgelegenheden. In het haventje staat een mooi, typisch Grieks, wit kerkje met blauw dak - een schril contrast met de luidruchtige zaken er vlakbij.
De stranden van Chersonissos zijn niet breed of langgerekt, maar wel heel leuk. Mooie zandstrandjes, allemaal voorzien van ligbedjes en parasols bevinden zich achter de terrasjes.

Bezienswaardigheden, tips en nabije attracties:
- het Lychnostatis openluchtmuseum bij Star Beach, met aandacht voor het traditionele leven op Kreta, het milieu op het eiland en de volkskunstenaars ervan.
- het Lassithi plateau
- diverse waterparken nabij Chersonissos
- traditionele dorpen ten noorden: Piskopiano, Koutouloufari en het kleine gezellige vissersdorp Oud-(of Pano-)Chersonissos twee kilometer van de nieuwe plaats vandaan.
- de grotere plaatsen Agios Nikolaos en Heraklion, en allerlei andere nabije dorpen.
Amadea
8 jaar geleden
Kreta kent een van 's werelds oudste beschavingen. Als je/jullie geschiedenis aanspreekt, dan moet je zeker de nabije plaats Knossos bezoeken (bron 1). Daar heeft het paleis van de legendarische koning Minos gestaan; nu is daar nog de ruïne te zien.
Verder kent Kreta een lange kloof (ongeveer 16 km), waar je prachtig kunt wandelen (bron 2). Dat is echter wel een eind naar het westen van het eiland; je zult dan eerst een stuk moeten rijden.