Hoe kan ik zien hoeveel vliegtuigstoelen nog vrij zijn in een vlucht?

Ik ga komende zomer met 7 vriendinnen op vakantie. Om het niet te duur te maken regelen we het vliegtuig, transfer en hotel zelf, dus het is niet als een pakket geboekt. Nu heb ik via google flights een geschikte vlucht gevonden, maar ik kan niet zien hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn. Ik ben bang dat dadelijk de helft een plekje in het vliegtuig heeft geboekt en de plekken dan ineens op zijn. Dat wil ik voorkomen door te weten wat er nog vrij is. 8 tickets tegelijk bestellen zou nog makkelijker zijn, maar het max aantal mensen dat ik kan opgeven via google flights is 6. Maar dit geeft niet het max. aantal plaatsen aan, aangezien het max aantal mensen voor elke vlucht naar elke locatie max 6 is. Wie weet hoe ik kan zien hoeveel plaatsen er nog zijn, of hoe ik voor 8 personen tegelijk kan bestellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
9.6K
jodyenboyke
8 jaar geleden
Weet je zeker dat je goedkoper uit bent met losse boekingen? Is nl. lang niet altijd het geval. Kijk eens goed rond. Via Zoover, je bestemming en evt. hotel op zoeken. Dan krijg je alle reisbureau's te zien, waarmee je kan boeken. Je kan dan goed de prijzen vergelijken!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met 8 mensen in een hotel ?
Dan regel je toch een appartement of een huis.
Of indien mogelijk: www.airbnb.nl NB
Vanaf 10 personen bestaan er groepstickets, regel nog 2 vriendinnen....bijv: https://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_and_book/booking/groups/index.htm ..
Utrecht
8 jaar geleden
Het aantal nog vrije stoelen per vlucht ga je nergens vinden. Dat is informatie die de airlines graag voor zichzelf houden (yield management).
Wat je wel gaat zien is dat er verschillende tarieven gelden: hoe meer stoelen verkocht (afh. van hoever voor de vlucht) hoe duurder de resterende stoelen worden.
paulus811
8 jaar geleden
Ik zou dit toch aan een reisburo overlaten.
tinus1969
8 jaar geleden
Vliegtuigen zijn iha nu nog niet vol.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Via het reisburo is het als een pakket soms goedkoper. Anders gewoon via de vliegtuigmaatschappij zelf. Gebruik google of andere sites om een idee te krijgen van wat een normale prijs is en gebruik deze informatie om via de vliegtuigmaatschappij en/of hotel de beste deal te krijgen vooral als je met een groep bent is er ruimte om te onderhandelen.

Antwoorden (1)

k heb geen ervaring met de diverse sites, maar op de website vliegenaar.nl is de grens 9 personen en niet 6 personen. Het antwoord is dus gebruik een andere website of een website waar je voor 8 personen te gelijk kunt boeken. En soms kun je op de websites van de reisburo’s zien hoeveel kamers er vrij zijn. En dat is meestal ook hoeveel stoelen er vrij zijn, maar dan moet je net een pakket treffen met dezelfde vliegtuigmaatschappij.
En op de websites van vliegtuigmaatschappijen kan ook een hogere aantal ingevuld worden. Het is vreemd dat op google flights de grens op 6 staat.