Ik ga naar Parijs voor 3 dagen en mijn Paspoort is verlopen, wordt er bij de grens paspoort gecontroleerd?

Ik ga met een tourbus.
Is er tussen Belgie en Frankrijk grenscontrole?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
6.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je met Eurolines gaat heb je grote kans dat er een paspoortcontrole is!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee ik ga niet met Euroline, maar met een of andere Surinaamse Tour Bus
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een ID-kaart hebt, is dat ook voldoende!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jaa dat is het eigenlijk, die heb ik niet Ik heb alleen een Nederlandse paspoort, maar die is sinds een paar dagen verlopen. Dus wil ik alleen weten of er een grenscontrole is tussen Belgie en Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met de auto is die kans erg klein, ik weet niet hoe ze met bussen omgaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In principe wordt er aan de grens niet meer gecontroleerd, Schengen verdrag, steekproef wordt nog wel eens gedaan.
Ivana
8 jaar geleden
Neem je verlopen paspoort mee, dat is genoeg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
okay bedankt allemaal!
corzijlstra
8 jaar geleden
In hoitels e.d. kan om je paspoort of identiteitskaart worden gevraagd.

Antwoorden (4)

al enkele keren met een touring bus naar Parijs geweest en nog nooit controle gehad aan de Franse grens,denk niet dat daar momenteel personeel genoeg is om zich daar mee bezig te houden.Trouwens zijn dit Sengenlanden en die doen geen controle meer tussen die landen:
22 landen van de Europese Unie en vier niet-lidstaten hebben in een overeenkomst vastgelegd de personencontrole aan hun gemeenschappelijke grenzen af te schaffen.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okay bedankt! :)
Ivana
8 jaar geleden
Je moet wel een ID-kaart bij je hebben, net als in Nederland. Dat is genoeg.
Binnen het Schengen gebied mag je reizen met een tot 1 jaar verlopen identiteitsbewijs. Nederland, België en Frankrijk zijn sowieso Schengen landen.

Grenscontroles zijn er niet meer behalve als er bijzondere situaties bestaan zoals de dreiging van aanslagen of het onderscheppen van drugstransporten. Soms wordt er op illegale immigratie gecontroleerd maar dat is tussen België en Frankrijk een zeldzaamheid.

Dus goede reis en prettig verblijf in Parijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, heel erg bedankt !!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de geldigheidsdatum van uw paspoort of identiteitskaart is verlopen, kunt u hiermee niet meer de grens over. Dat geldt ook voor reizen binnen de Europese Unie. Bron gemeente Eindhoven
1) Aan de binnengrenzen van de EU is er geen grenscontrole meer, flitscontroles zijn er nog wel maar minimaal de kans dat je aan de grens tussen Ned. - Belgie of Belgie - Frankrijk gecontroleerd word is erg klein, maar het bestaat wel.

2) Als de geldigheidsdatum van uw paspoort of identiteitskaart is verlopen, kunt u hiermee niet meer de grens over. Dat geldt ook voor reizen binnen de Europese Unie.

3) Er is op zich niet zoveel aan de hand tot dat er iets gebeurt bv een ongeval of u tas word gestolen etc. dan moet u een geldig reisdocument kunnen overleggen, pas dan beginnen de problemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nee, het is niet toegestaan om binnen Europa te reizen met een verlopen reisdocument.
Al wordt er bij het reizen binnen Europa aan de grens soms niet meer gecontroleerd, u heeft altijd een geldig(e) paspoort of identiteitskaart nodig. Voor sommige landen moet het reisdocument meer dan een jaar geldig zijn.

Bron gemeente Vlaardingen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn nog wel grenscontroles die bussen zoals eurolines en flix bus op z'n kop zetten. Hier wordt gezocht naar drugs met honden.
Net over de grens in frankrijk net na moeskroen naar lille.
Ook de weg naar valenciennes ben ik meerdere malen gecontroleerd.
Niet altijd vragen ze naar je paspoort, maar neem dat risico niet.
Ook bij inchecken van de bus moet de chauffeur je ID zien. Ook dat gebeurt niet altijd, maar de ene chauffeur is de andere niet en heb je m niet mag hij je weigeren.
Goede reis